Duitse werkplaatsketen ATU sluit 45 vestigingen

De Duitse werkplaatsketen ATU gaat 45 vestigingen sluiten. Daarmee komen de banen van 600 werknemers op de tocht te staan. ATU zal hen waar mogelijk  een werkkring elders binnen de onderneming aanbieden. De coronacrisis is niet de eerste reden voor de ingreep, aldus ATU. Het Duitse bedrijf was tot 2015 ook in Nederland aanwezig. Die Nederlandse dochter is in augustus van dat jaar failliet verklaard.

ATU heeft berichten over de sluitingen in Duitsland bevestigd: ‘’Het is waar dat ATU overweegt filialen te sluiten die niet winstgevend zijn en/of geen toekomstperspectief hebben,’’ zegt een woordvoerder. De reorganisatie is nodig om de onderneming meer ‘toekomst-zeker en weerbestendig te maken’. ‘’Daartoe onderzoeken we voortdurend structuren, filiaalconcepten en de prestaties naar de klanten en passen die aan de ontwikkelingen aan.’’ ATU houdt met circa 530 vestigingen in Duitsland wel een geografische dekking. Waar nodig zal ook in nieuwe filialen worden geïnvesteerd, zoals recent in twee voorsteden van München is gebeurd.

Mobivia

ATU werd in 2016 overgenomen door het Franse familiebedrijf Mobivia. Daarmee kwam na jaren van financiële investeerders een grote onderneming uit de autosector zelf aan boord. Mobivia is één van de grootste bedrijven op het gebied van autowerkplaatsen in Europa en Afrika. Het telt 2.100 vestigingen met 21 merken in 19 landen waaronder ketens als Auto 5 en Midas in Belgie, Norauto in Frankrijk, Spanje en een reeks andere landen en Carter-Cash. Mobivia draaide vorig jaar een omzet van 3,2 miljard euro.

Duitse werkplaatsketen ATU sluit 45 vestigingen - Automobielmanagement.nl

Duitse werkplaatsketen ATU sluit 45 vestigingen

De Duitse werkplaatsketen ATU gaat 45 vestigingen sluiten. Daarmee komen de banen van 600 werknemers op de tocht te staan. ATU zal hen waar mogelijk  een werkkring elders binnen de onderneming aanbieden. De coronacrisis is niet de eerste reden voor de ingreep, aldus ATU. Het Duitse bedrijf was tot 2015 ook in Nederland aanwezig. Die Nederlandse dochter is in augustus van dat jaar failliet verklaard.

ATU heeft berichten over de sluitingen in Duitsland bevestigd: ‘’Het is waar dat ATU overweegt filialen te sluiten die niet winstgevend zijn en/of geen toekomstperspectief hebben,’’ zegt een woordvoerder. De reorganisatie is nodig om de onderneming meer ‘toekomst-zeker en weerbestendig te maken’. ‘’Daartoe onderzoeken we voortdurend structuren, filiaalconcepten en de prestaties naar de klanten en passen die aan de ontwikkelingen aan.’’ ATU houdt met circa 530 vestigingen in Duitsland wel een geografische dekking. Waar nodig zal ook in nieuwe filialen worden geïnvesteerd, zoals recent in twee voorsteden van München is gebeurd.

Mobivia

ATU werd in 2016 overgenomen door het Franse familiebedrijf Mobivia. Daarmee kwam na jaren van financiële investeerders een grote onderneming uit de autosector zelf aan boord. Mobivia is één van de grootste bedrijven op het gebied van autowerkplaatsen in Europa en Afrika. Het telt 2.100 vestigingen met 21 merken in 19 landen waaronder ketens als Auto 5 en Midas in Belgie, Norauto in Frankrijk, Spanje en een reeks andere landen en Carter-Cash. Mobivia draaide vorig jaar een omzet van 3,2 miljard euro.