De hoger uitgekomen kasstroom is bij BMW ‘met name te danken aan een sneller herstel in sommige markten, wat leidde tot een sterkere groei van de verkopen’. Daarnaast kon een ‘gefocust management’ zorgen voor een optimalisering van het werkkapitaal en een verdere verlaging van de vaste kosten en kapitaaluitgaven. De eerdere winstverwachtingen voor de BMW Groep en de afzonderlijke segmenten blijven ongewijzigd. ‘Door de economische verstoring door de coronapandemie blijft het bijzonder moeilijk om voorspellingen te doen’.
Groei
BMW deelde eerder mee in het derde kwartaal 675.680 voertuigen verkocht te hebben, 8,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In Europa werden met 375.618 exemplaren 7,1 procent meer auto’s verkocht, met een groei van ruim twaalf procent op de Duitse thuismarkt. In China kwam de groei over het kwartaal uit op ruim 31 procent en over de eerste negen maanden op 6,4 procent. Alleen de Verenigde Staten doet het slechter met 15,7 procent lagere verkopen in de afgelopen drie maanden.
Eerder stelde Daimler ook al dat de resultaten boven de verwachtingen waren uitgekomen terwijl Toyota sprak van een ‘sneller dan verwacht herstel.’