Terugroepacties kosten Hyundai/Kia miljarden

Hyundai Motors en zusterbedrijf Kia Motors moeten over het derde kwartaal nog eens 2,9 miljard dollar aan buitengewone kosten boeken wegens de aanhoudende kwaliteitsproblemen en terugroepacties in de Verenigde Staten. De totale kosten van de al enkele jaren aanhoudende problemen belopen daarmee al vijf miljard dollar.

Hyundai NL heeft geen leverprobleem door coronavirus

Hyundai en Kia hebben in de afgelopen jaren al meer dan 1,7 miljoen auto’s moeten terughalen omdat de motor plotseling zou kunnen uitvallen. Drie jaar geleden onderzocht de verkeersdienst NHTSA of de automakers wel genoeg hadden gedaan om de problemen daadwerkelijk op te lossen. Dat volgde op informatie van een Koreaanse klokkenluider die interne zorgen over de kwaliteitsproblemen had gemeld. Later sloot ook justitie zich aan omdat er twijfels waren over de aanpak van de terugroepacties.

Klachten

De laatste tijd duiken er steeds meer klachten op over auto’s van beide merken die tot nu toe niet teruggeroepen zijn. Daarmee zouden de kosten nog verder op kunnen lopen. Hyundai Motors zelf had tot nu toe gezegd te verwachten dat er geen verdere acties nodig zijn maar neemt nu toch het zekere voor het onzekere met een volgende financiële reservering.

Terugroepacties kosten Hyundai/Kia miljarden - Automobielmanagement.nl

Terugroepacties kosten Hyundai/Kia miljarden

Hyundai Motors en zusterbedrijf Kia Motors moeten over het derde kwartaal nog eens 2,9 miljard dollar aan buitengewone kosten boeken wegens de aanhoudende kwaliteitsproblemen en terugroepacties in de Verenigde Staten. De totale kosten van de al enkele jaren aanhoudende problemen belopen daarmee al vijf miljard dollar.

Hyundai NL heeft geen leverprobleem door coronavirus

Hyundai en Kia hebben in de afgelopen jaren al meer dan 1,7 miljoen auto’s moeten terughalen omdat de motor plotseling zou kunnen uitvallen. Drie jaar geleden onderzocht de verkeersdienst NHTSA of de automakers wel genoeg hadden gedaan om de problemen daadwerkelijk op te lossen. Dat volgde op informatie van een Koreaanse klokkenluider die interne zorgen over de kwaliteitsproblemen had gemeld. Later sloot ook justitie zich aan omdat er twijfels waren over de aanpak van de terugroepacties.

Klachten

De laatste tijd duiken er steeds meer klachten op over auto’s van beide merken die tot nu toe niet teruggeroepen zijn. Daarmee zouden de kosten nog verder op kunnen lopen. Hyundai Motors zelf had tot nu toe gezegd te verwachten dat er geen verdere acties nodig zijn maar neemt nu toch het zekere voor het onzekere met een volgende financiële reservering.