In Europa nam de afzet met een kwart toe waarbij de verkopen in de maand maart bijna 60 procent hoger lagen. Verder lag het aantal online afgesloten abonnementen via Care by Volvo drie keer zo hoog als een jaar geleden.
Recharge
Wereldwijd wist Volvo Cars 185.698 nieuwe auto’s te verkopen terwijl er dat in het eerste kwartaal van 2020 131.889 waren. In maart kwam de afzet met 75.315 exemplaren zelfs 62 procent hoger uit. Een kwart van die auto’s behoren tot de Recharge-reeks met een elektrische of hybride aandrijving. In Europa ligt dat percentage nu al op 62 procent.
XC40
China nam over het kwartaal gezien 45.242 Volvo’s voor haar rekening, dat is net geen kwart van de totale verkopen. Voor Volvo blijft Europa nog altijd een veel belangrijker markt met 87.575 auto’s ofwel een aandeel van 47 procent. In de Verenigde Staten verkocht Volvo 27.239 auto’s, waarbij maart er uit springt met een groei van 80 procent. Topmodel wereldwijd blijft de XC40 gevolgd door de XC60 en op ruime afstand de XC90.