‘’De onderneming blijft ondanks het chiptekort groeien, maar belangrijker nog is dat we hebben bewezen een leider te zijn in de lopende transformatie van de automotive industrie,’’ zegt CEO Håkan Samuelsson. Hij herinnert er daarbij aan dat Volvo in 2030 volledig elektrisch hoopt te zijn.
In de afgelopen maanden deden de Recharge modellen het al uitstekend. Batterij-elektrische en plug-in hybride auto’s samen waren goed voor een kwart van de wereldwijde afzet, het hoogste EV-aandeel van alle ‘traditionele’ autofabrikanten.
Focus op online verkoop
Volvo Cars blijft ook sterk inzetten op online verkoop. Vanaf nu zijn alle vol-elektrische modellen uitsluitend verkrijgbaar via volvocars.com. Kopers kunnen hun auto dan laten afleveren bij hen thuis, bij een zogenaamde Volvo-studio of bij een dealer.
Volvo is nu online operationeel in verschillende landen ‘met een transparant en flexibel aanbod voor de klanten inclusief pakketten met service, vervanging van versleten onderdelen en verzekeringen’. Daarnaast heeft Volvo Cars voor de auto-abonnementen in de eerste jaarhelft meer dan 10.000 contracten af kunnen sluiten.