Duitse Tesla-fabriek officieel in bedrijf

De eerste Europese gigafabriek van Tesla bij Berlijn wordt dinsdag 22 maart officieel in gebruik genomen. Elon Musk zal dan persoonlijk een aantal exemplaren van de Model Y die in de fabriek zijn gemaakt aan de eerste klanten overhandigen.

Tesla krijgt grond voor gigafabriek Berlijn op een koopje

De fabriek is al enige tijd in productie, wat blijkt uit de vele rijen nieuwe auto’s die rondom geparkeerd staan. Tesla kreeg de milieuvergunning echter pas recent toegewezen. Hiermee is de productie officieel opgestart en mogen die auto’s het fabrieksterrein ook verlaten.

500.000 auto’s

Tesla Grünheide heeft een capaciteit van rond de 500.000 auto’s per jaar. Dat is minder dan de VW-fabriek in Wolfsburg die theoretisch 540.000 auto’s kan bouwen maar vorig jaar is blijven steken bij 400.000.

Invoer

Met de productie in Europa hoopt Tesla haar positie op de snel groeiende EV-markt verder uit te bouwen. De hier te verkopen auto’s hoeven niet meer – tegen hoge kosten – uit de VS of China aangevoerd te worden terwijl ook de levertijd korter kan zijn dan tot nu toe het geval is.

Lees ook:
Tesla 3 bestverkochte middenklasser in Duitsland

Duitse Tesla-fabriek officieel in bedrijf - Automobielmanagement.nl

Duitse Tesla-fabriek officieel in bedrijf

De eerste Europese gigafabriek van Tesla bij Berlijn wordt dinsdag 22 maart officieel in gebruik genomen. Elon Musk zal dan persoonlijk een aantal exemplaren van de Model Y die in de fabriek zijn gemaakt aan de eerste klanten overhandigen.

Tesla krijgt grond voor gigafabriek Berlijn op een koopje

De fabriek is al enige tijd in productie, wat blijkt uit de vele rijen nieuwe auto’s die rondom geparkeerd staan. Tesla kreeg de milieuvergunning echter pas recent toegewezen. Hiermee is de productie officieel opgestart en mogen die auto’s het fabrieksterrein ook verlaten.

500.000 auto’s

Tesla Grünheide heeft een capaciteit van rond de 500.000 auto’s per jaar. Dat is minder dan de VW-fabriek in Wolfsburg die theoretisch 540.000 auto’s kan bouwen maar vorig jaar is blijven steken bij 400.000.

Invoer

Met de productie in Europa hoopt Tesla haar positie op de snel groeiende EV-markt verder uit te bouwen. De hier te verkopen auto’s hoeven niet meer – tegen hoge kosten – uit de VS of China aangevoerd te worden terwijl ook de levertijd korter kan zijn dan tot nu toe het geval is.

Lees ook:
Tesla 3 bestverkochte middenklasser in Duitsland