Citroën Ami in meer landen verkrijgbaar

Citroën heeft al meer dan 23.000 bestellingen genoteerd voor haar kleinste model, de Ami. Dat voertuigje is inmiddels verkrijgbaar in negen landen in Europa en daar omheen en kort geleden ook geïntroduceerd in Groot-Brittannië en Turkije. Nederland staat echter nog steeds niet op de agenda, heeft woordvoerster Sylvie Krygier van Citroën in Frankrijk desgevraagd meegedeeld.

Daarom komt Citroën met de elektrische Ami

Citroën heeft een overzicht gepubliceerd over het succes van de Ami. Particulieren zijn goed voor 84 procent voor de verkopen, met een meerderheid van hen onder de 18 jaar. In sommige landen zoals Marokko zijn er meer zakelijke kopers. In Portugal is de verdeling tussen particulier en zakelijk nagenoeg fifty-fifty. In België rijden inmiddels meer dan 700 Ami’s rond waarvan 42 procent voor businessklanten. Onder die zakelijke belangstellenden zijn ook grote bedrijven die het voertuigje in hun vloot opnemen.

De Citroën Ami wordt online verkocht en in bijvoorbeeld België en Frankrijk geleverd via winkelketens als Fnac (een soort uitgebreide Bruna) en elektronicazaak Darty. Het autootje heeft een hoofdrol gespeeld bij evenementen als de Milan Design Week en de International Youth Games in Brussel. ‘’Ami is de ware belichaming van de Citroën geest en nauw verbonden met het dagelijkse leven en de mobiliteit van haar klanten. We zijn toegewijd om elektrisch rijden naar iedereen te brengen en erg trots dat Ami zo’n succes is in Europa en daar buiten,’’ zegt CEO Vincent Cobée van Citroën.

Citroën Ami in meer landen verkrijgbaar - Automobielmanagement.nl

Citroën Ami in meer landen verkrijgbaar

Citroën heeft al meer dan 23.000 bestellingen genoteerd voor haar kleinste model, de Ami. Dat voertuigje is inmiddels verkrijgbaar in negen landen in Europa en daar omheen en kort geleden ook geïntroduceerd in Groot-Brittannië en Turkije. Nederland staat echter nog steeds niet op de agenda, heeft woordvoerster Sylvie Krygier van Citroën in Frankrijk desgevraagd meegedeeld.

Daarom komt Citroën met de elektrische Ami

Citroën heeft een overzicht gepubliceerd over het succes van de Ami. Particulieren zijn goed voor 84 procent voor de verkopen, met een meerderheid van hen onder de 18 jaar. In sommige landen zoals Marokko zijn er meer zakelijke kopers. In Portugal is de verdeling tussen particulier en zakelijk nagenoeg fifty-fifty. In België rijden inmiddels meer dan 700 Ami’s rond waarvan 42 procent voor businessklanten. Onder die zakelijke belangstellenden zijn ook grote bedrijven die het voertuigje in hun vloot opnemen.

De Citroën Ami wordt online verkocht en in bijvoorbeeld België en Frankrijk geleverd via winkelketens als Fnac (een soort uitgebreide Bruna) en elektronicazaak Darty. Het autootje heeft een hoofdrol gespeeld bij evenementen als de Milan Design Week en de International Youth Games in Brussel. ‘’Ami is de ware belichaming van de Citroën geest en nauw verbonden met het dagelijkse leven en de mobiliteit van haar klanten. We zijn toegewijd om elektrisch rijden naar iedereen te brengen en erg trots dat Ami zo’n succes is in Europa en daar buiten,’’ zegt CEO Vincent Cobée van Citroën.