Citroën heeft een overzicht gepubliceerd over het succes van de Ami. Particulieren zijn goed voor 84 procent voor de verkopen, met een meerderheid van hen onder de 18 jaar. In sommige landen zoals Marokko zijn er meer zakelijke kopers. In Portugal is de verdeling tussen particulier en zakelijk nagenoeg fifty-fifty. In België rijden inmiddels meer dan 700 Ami’s rond waarvan 42 procent voor businessklanten. Onder die zakelijke belangstellenden zijn ook grote bedrijven die het voertuigje in hun vloot opnemen.
De Citroën Ami wordt online verkocht en in bijvoorbeeld België en Frankrijk geleverd via winkelketens als Fnac (een soort uitgebreide Bruna) en elektronicazaak Darty. Het autootje heeft een hoofdrol gespeeld bij evenementen als de Milan Design Week en de International Youth Games in Brussel. ‘’Ami is de ware belichaming van de Citroën geest en nauw verbonden met het dagelijkse leven en de mobiliteit van haar klanten. We zijn toegewijd om elektrisch rijden naar iedereen te brengen en erg trots dat Ami zo’n succes is in Europa en daar buiten,’’ zegt CEO Vincent Cobée van Citroën.