De omzet van de BMW Group steeg met 1,8 procent naar bijna twintig miljard euro. BMW Group verkocht van zijn drie merken BMW, Mini en Rolls-Royce in het tweede kwartaal 533 duizend auto’s, cumulatief in de eerste helft van het jaar 1,03 miljoen auto’s, dat is 6,9 procent  meer  dan vorig jaar in H1. De plannen van BMW zijn gedurende dit jaar wereldwijd meer dan twee miljoen auto’s te verkopen. Het bedrijf denkt ook dat de winst over het hele boekjaar hoger zal uitkomen dan over 2013. BMW dankt de positieve resultaten vooral aan het succes van suv-modellen X5 en X6 (auto’s met een hoge marge) en aan de verkoopstijging in China (+23%). Aan de winst is ook belangrijk bijgedragen door de joint-ventures, namelijk voor 201 miljoen euro (dat was 165 miljoen vorig jaar in de periode).  
BMW Group verslaat op dit moment zowel Audi als Mercedes-Benz in het aantal verkochte auto’s. De groep verkocht zeventienduizend auto’s meer dan Audi en ruim honderdduizend  meer dan Mercedes-Benz maar de afstand tussen de twee andere Duitse premiummerken en BMW is wel verkleind. (bronnen: FD en FT)