Fiat heeft slechts 21 maanden nodig gehad om deze grens te kunnen passeren. Het feestexemplaar betrof een in Funk White gespoten 500  met 69 pk sterke 1,2 liter benzinemotor en standaard start/stop systeem.

De 500 wordt door Fiat in 83 verschillende landen verkocht, variërend van Italië tot Brazilië, Zuid Amerika en Japan. Van de 500.000 exemplaren heeft de thuismarkt volgens Fiat inmiddels 244.755 eenheden afgenomen. Daarna volgen Frankrijk met 58.425 stuks, Groot-Brittannië met 51.445, Duitsland met 48.319, Nederland met 13.682, Zwitserland met 10.765, Spanje met 10.103, België met 9.548, Japan met 9.030 en Oostenrijk met 8.648 eenheden. Eind dit jaar doet Fiat er qua productie van de 500 nog een schepje bovenop, want dan zal het model ten behoeve van de verkoop op de Noord Amerikaanse markt via de Chrysler dealers  ook in Mexico gebouwd gaan worden.

Acht van de tien klanten kiezen voor één van de topversies, de Lounge of de Sport. Het gamma bestaat uit 2 koetswerkversies (3-deurs en 500C cabriolet), 6 uitrustingsniveaus (Pop, Lounge, Sport, Rock, by Diesel en PUR-O2), 2 benzinemotoren (1.2 69 pk en 1.4 100 pk) en 2 diesels (1.3 Multijet met 75 pk en Multijet II met 95 pk).

Vanaf september wordt de 500 leverbaar met een nieuwe Twinair 2 cilinder benzinemotor. Deze krachtbron heeft een inhoud van slechts 0,9 liter en levert dankzij een turbo en MultiAir techniek (die de luchtstroom direct via de inlaatkleppen regelt) 85 pk. In een later stadium volgt ook een atmosferische 65 pk variant en een tot 105 pk opgepepte versie. Omdat het TwinAir motortje zeer compact is (i.c. 23 procent korter dan een 4 cilinder), blijft er onder de motorkap voldoende ruimte over voor een elektromotor (en het systeem dat tijdens remmen energie terugwint), waardoor de 2 cilinder zich uitstekend leent als basisunit voor hybride aandrijving. Fiat wil nog niet vertellen wanneer we een dergelijke variant kunnen verwachten. Maar met een gemiddeld verbruik van 4,2 liter/100 km en een CO2 uitstoot van slechts 95 gram doet de gewone TwinAir het ook al niet slecht op milieuvlak.