Chapter 11 kan nog steeds nodig zijn voor GM

Het kan nog steeds nodig zijn dat General Motors faillissement aanvraagt om de noodzakelijke herstructuring te kunnen doervoeren.

Dat zei Rob Lache, automotive analist van Deutsche Bank, in een toespraak bij The Society of Automotive Analysts. GM heeft te veel schulden en zou de noodzakelijke herstructurering nooit voor elkaar kunnen krijgen. Alleen een faillissement kan het bedrijf de mogelijkheden geven te doen wat nodig is om op lange termijn te kunnen overleven. GM hangen de enorme schulden als een molensteen om de nek: 60 miljard dollar in de boeken en nog eens 22 miljard aan noodleningen van de Amerikaanse en Canadese overheid. GM-topman Wagoner denkt nog steeds dat hij de schulden naar beneden kan krijgen. Hij sluit een faillissement niet uit maar zegt nog steeds dat de overlevingskansen van GM ‘zeer hoog’ zijn.

 

 

Chapter 11 kan nog steeds nodig zijn voor GM - Automobielmanagement.nl

Chapter 11 kan nog steeds nodig zijn voor GM

Het kan nog steeds nodig zijn dat General Motors faillissement aanvraagt om de noodzakelijke herstructuring te kunnen doervoeren.

Dat zei Rob Lache, automotive analist van Deutsche Bank, in een toespraak bij The Society of Automotive Analysts. GM heeft te veel schulden en zou de noodzakelijke herstructurering nooit voor elkaar kunnen krijgen. Alleen een faillissement kan het bedrijf de mogelijkheden geven te doen wat nodig is om op lange termijn te kunnen overleven. GM hangen de enorme schulden als een molensteen om de nek: 60 miljard dollar in de boeken en nog eens 22 miljard aan noodleningen van de Amerikaanse en Canadese overheid. GM-topman Wagoner denkt nog steeds dat hij de schulden naar beneden kan krijgen. Hij sluit een faillissement niet uit maar zegt nog steeds dat de overlevingskansen van GM ‘zeer hoog’ zijn.