Nieuwe fabriek Volvo en Renault Trucks in Rusland

Het Zweedse Volvo Trucks heeft een nieuwe assemblagefabriek in de Russische stad Kaluga in bedrijf genomen. Deze feestelijke gebeurtenis viel min of meer samen met de recente verhoging van de fiscale heffing op import-trucks. Bovendien is Volvo Trucks bezig met het vergroten van zijn verkoop- en servicenet in Rusland.

Zes jaar geleden begon Volvo Trucks in Rusland met ckd-productie (completely knocked down assemblage van trucks) in Zelenograd, niet ver van Moscou. Maar de jaarcapaciteit van vijfhonderd trucks bleek al snel te laag voor de sterk toenemende afzet. De nieuwe fabriek in Kaluga (tweehonderd kilometer zuidwestelijk van Moskou) gaat trucks bouwen voor zowel Rusland als voor de aangrenzende voormalige sovjetrepublieken. De productiecapaciteit is goed voor tienduizend Volvo’s en vijfduizend trucks van het merk Renault. Maar in eerste instantie zal slechts een deel van die capaciteit worden benut, afhankelijk van de vraag.

Momenteel beschikt Volvo in Rusland over 39 officiële dealers, waaronder eigen vestigingen in Sint-Petersburg en Moscou. De derde eigen outlet zal later dit jaar worden geopend in Kaluga. Van januari tot november 2008 zette Volvo in Rusland 5466 nieuwe trucks af, terwijl dat er in dezelfde periode het jaar daarvoor nog 3.904 waren. Daarnaast werden er in de eerstgenoemde periode ook zo’n vijfduizend gebruikte Volvo trucks geïmporteerd. Op dit moment rijden er in Rusland al meer dan vijftigduizend trucks van het merk Volvo rond.

 

Nieuwe fabriek Volvo en Renault Trucks in Rusland - Automobielmanagement.nl

Nieuwe fabriek Volvo en Renault Trucks in Rusland

Het Zweedse Volvo Trucks heeft een nieuwe assemblagefabriek in de Russische stad Kaluga in bedrijf genomen. Deze feestelijke gebeurtenis viel min of meer samen met de recente verhoging van de fiscale heffing op import-trucks. Bovendien is Volvo Trucks bezig met het vergroten van zijn verkoop- en servicenet in Rusland.

Zes jaar geleden begon Volvo Trucks in Rusland met ckd-productie (completely knocked down assemblage van trucks) in Zelenograd, niet ver van Moscou. Maar de jaarcapaciteit van vijfhonderd trucks bleek al snel te laag voor de sterk toenemende afzet. De nieuwe fabriek in Kaluga (tweehonderd kilometer zuidwestelijk van Moskou) gaat trucks bouwen voor zowel Rusland als voor de aangrenzende voormalige sovjetrepublieken. De productiecapaciteit is goed voor tienduizend Volvo’s en vijfduizend trucks van het merk Renault. Maar in eerste instantie zal slechts een deel van die capaciteit worden benut, afhankelijk van de vraag.

Momenteel beschikt Volvo in Rusland over 39 officiële dealers, waaronder eigen vestigingen in Sint-Petersburg en Moscou. De derde eigen outlet zal later dit jaar worden geopend in Kaluga. Van januari tot november 2008 zette Volvo in Rusland 5466 nieuwe trucks af, terwijl dat er in dezelfde periode het jaar daarvoor nog 3.904 waren. Daarnaast werden er in de eerstgenoemde periode ook zo’n vijfduizend gebruikte Volvo trucks geïmporteerd. Op dit moment rijden er in Rusland al meer dan vijftigduizend trucks van het merk Volvo rond.