GM verplaatst Europees hoofdkantoor naar Opel

Opel wordt opgewaardeerd want moederconcern GM zal zijn Europese hoofdkantoor van Zürich naar Rüsselsheim verplaatsen. Daarmee willen de Amerikanen illustreren dat dochter Opel in Europa de hoofdrol heeft.

General Motors verkaste eind vorige eeuw naar de Zwitserse stad om zo meer recht te doen aan zijn andere Europese label Saab. Maar er zijn nu geen ‘politieke’ redenen meer voor het autoconcern om de regionale activiteiten niet in het Duitse Rüsselsheim te concentreren. Rüsselsheim is het hart van Opel. Op het hoofdkantoor werken dik vijftienduizend mensen en in de daar gevestigde fabriek rolt ook het vlaggenschip Insignia van de band. In Rüsselsheim worden ook alle modellen van het merk ontwikkeld.
General Motors maakt duidelijk tempo met een meer zelfstandige rol voor zijn Duitse dochter en wil nog voor het einde van het jaar een nieuwe raad van toezicht bij Opel geïnstalleerd hebben. Wie de voorzitter van de raad wordt, is nog niet bekend maar in Detroit lijkt het besef doorgedrongen te zijn dat de bejaarde Bob Lutz als Opel-chef voor de Duitsers ‘geen optie’ is.
De verhuizing van honderdvijftig werknemers van Zürich naar Rüsselsheim is al begonnen en moet voor het einde van het jaar afgerond zijn. Vanuit de Zwitserse stad zullen alleen nog Chevrolet en de lokale activiteiten van Opel aangestuurd worden. De ondernemingsraad van Opel heeft positief gereageerd op de verhuismaatregel van General Motors. (autointernationaal.nl)

 

 

 

GM verplaatst Europees hoofdkantoor naar Opel - Automobielmanagement.nl

GM verplaatst Europees hoofdkantoor naar Opel

Opel wordt opgewaardeerd want moederconcern GM zal zijn Europese hoofdkantoor van Zürich naar Rüsselsheim verplaatsen. Daarmee willen de Amerikanen illustreren dat dochter Opel in Europa de hoofdrol heeft.

General Motors verkaste eind vorige eeuw naar de Zwitserse stad om zo meer recht te doen aan zijn andere Europese label Saab. Maar er zijn nu geen ‘politieke’ redenen meer voor het autoconcern om de regionale activiteiten niet in het Duitse Rüsselsheim te concentreren. Rüsselsheim is het hart van Opel. Op het hoofdkantoor werken dik vijftienduizend mensen en in de daar gevestigde fabriek rolt ook het vlaggenschip Insignia van de band. In Rüsselsheim worden ook alle modellen van het merk ontwikkeld.
General Motors maakt duidelijk tempo met een meer zelfstandige rol voor zijn Duitse dochter en wil nog voor het einde van het jaar een nieuwe raad van toezicht bij Opel geïnstalleerd hebben. Wie de voorzitter van de raad wordt, is nog niet bekend maar in Detroit lijkt het besef doorgedrongen te zijn dat de bejaarde Bob Lutz als Opel-chef voor de Duitsers ‘geen optie’ is.
De verhuizing van honderdvijftig werknemers van Zürich naar Rüsselsheim is al begonnen en moet voor het einde van het jaar afgerond zijn. Vanuit de Zwitserse stad zullen alleen nog Chevrolet en de lokale activiteiten van Opel aangestuurd worden. De ondernemingsraad van Opel heeft positief gereageerd op de verhuismaatregel van General Motors. (autointernationaal.nl)