Ter onderbouwing van die prognose wijst managing director Hans Kwaad op de grotendeels vernieuwde personenwagenlijn en de nieuwe motoren voor de H300 bestelwagens. Minder uitgesproken is hij over het jaar 2009, wijzend op de impact van de overheidsmaatregelen in het A-segment, waarin de i10 zit. Dit jaar heeft Hyundai tot nu toe vijfduizend exemplaren van de i10 geregistreerd, ver boven de verwachting. Over heel 2008 verwacht Kwaad er zo’n achtduizend exemplaren van te verkopen.

Aangezien de prijs van de i20 nog niet bekend is, vindt Kwaad het lastig een voorspelling te doen over groei in het B-segment. Langzaam beter gaat het volgens hem met de i30 in het C-segment. "Maar de concurrentie is moordend. Nu komt Pon voor de tweede maal met een prijsverlaging voor VW en dat betekent dat het prijsvoordeel van 3.000 euro van de i30 ten opzichte van de Golf  is teruggelopen tot achthonderd euro."

Of in een reactie ook Hyundai met acties gaat komen? "We willen wél volume draaien en de nieuwe producten hebben minder marge, dus is er minder ruimte voor acties."