“Er is veel focus op de digitale elektrische groeikansen maar wij geloven dat er nog veel ruimte is bij onze business met verbrandingsmotoren (ICE) voor een betere kwaliteit, lagere structurele kosten en radicale vermindering van de complexiteit. En ondanks de speculatie in de media hebben wij geen plannen om de EV-business of die met verbrandingsmotoren te verzelfstandigen. Het gaat echt veel meer om focus op capaciteiten, expertise en talent. Dat zijn de sleutelwoorden voor Ford en dat is weer we aan werken.’’ Daar voegde hij nog aan toe: “We weten dat onze concurrentie zit bij Nio en Tesla. Die moeten we verslaan, niet hetzelfde worden. En we moeten ook de besten van de ICE-spelers verslaan.’’
Niet voldoende
Farley stelde wel dat zijn managementteam vindt dat beide takken van sport niet voldoende presteren waar het gaat om verdiensten. “We hebben te veel mensen, te veel investeringen, en we zijn niet goed in overdragen van wat we hebben. Dat is het eenvoudige antwoord, er is te veel verspilling. Om de marges te halen die we zien bij een bedrijf als Tesla moeten we echte deskundigen hebben die die schaal kunnen opvoeren’’
Lees ook:
Ford zou EV-tak willen afsplitsen