Dat staat in de nieuwe elektrificatie ‘roadmap’ die is onthuld door CEO Jaehoon Chang. Hij vertelde daarbij onder meer dat Hyundai kijkt naar een nieuwe specifieke BEV-fabriek maar gaf geen verdere informatie over een mogelijke locatie. Wel is naast de bestaande fabrieken in Zuid-Korea en de Tsjechische Republiek recent een fabriek voor batterij-elektrische auto’s in Indonesië in productie genomen. In dat kader probeert Hyundai ook de lokale aankoop van batterijen op te voeren door strategische samenwerking met fabrikanten in grote regio’s. Daarnaast wil het bedrijf meerdere leveranciers van batterijen zien aan te trekken om de concurrentiekracht van haar BEV’s op te voeren.
Wereldleider
Chang: “Hyundai is met succes de transitie naar elektrificatie aan het versnellen en een wereldleider in EV’s aan het worden, ondanks een uitdagende omgeving door het wereldwijde chiptekort en de aanhoudende pandemie. Hyundai Motor wil haar duurzaamheid als Mobility Solutions Power blijven verzekeren door geavanceerde technologieën, niet alleen bij hardware maar ook software.’’ Wat dat laatste betreft wil Hyundai onder meer eind dit jaar beginnen met over-the-air updates voor nieuwe modellen. Verder krijgt de nieuwe Genesis G90 een Level 3 autonoom rijden functie.