Toyota wil offers van toeleveranciers

Toyota heeft haar voornaamste leveranciers van onderdelen gevraagd hun prijzen met liefst dertig tot veertig procent te verlagen.

Die verlaging geldt dan voor onderdelen die bestemd zijn voor modellen die over een jaar of drie op de markt moeten komen, zo heeft de autobouwer deze week tijdens een bijeenkomst van Japanse leveranciers laten weten. Toyota werkt bij de ontwikkeling van nieuwe modellen altijd nauw samen met de bedrijven die daarvoor uiteindelijk de onderdelen moeten leveren. Om de kosten verder te drukken, wil Toyota ook gebruik gaan maken van goedkopere materialen en onderdelen. Met die kostenverlaging wil de grootste autobouwer ter wereld de operationele verliezen tot staan brengen. Toyota schreef afgelopen boekjaar al rode cijfers en verwacht in het lopende financiële jaar – tot 31 maart – een verlies van zo’n 2,2 miljard dollar te moeten melden.

Reacties

In de recente auto geschiedenis, eind vorige eeuw, hadden ze bij Opel ene meneer Lopez die destijds ook vond dat toeleveranciers uitgekenepen moesten worden.De kwaliteit van de Opels die toen de fabriek verlieten was rampzalig en heeft Opel AG een paar jaar geen goed gedaan.Toyota met een ijzersterk kwalitatief goed imago zou deze geschiedenis ter harte moeten nemen want goedkoop en kwaliatief goed gaat meestal niet samen.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op
Toyota wil offers van toeleveranciers - Automobielmanagement.nl

Toyota wil offers van toeleveranciers

Toyota heeft haar voornaamste leveranciers van onderdelen gevraagd hun prijzen met liefst dertig tot veertig procent te verlagen.

Die verlaging geldt dan voor onderdelen die bestemd zijn voor modellen die over een jaar of drie op de markt moeten komen, zo heeft de autobouwer deze week tijdens een bijeenkomst van Japanse leveranciers laten weten. Toyota werkt bij de ontwikkeling van nieuwe modellen altijd nauw samen met de bedrijven die daarvoor uiteindelijk de onderdelen moeten leveren. Om de kosten verder te drukken, wil Toyota ook gebruik gaan maken van goedkopere materialen en onderdelen. Met die kostenverlaging wil de grootste autobouwer ter wereld de operationele verliezen tot staan brengen. Toyota schreef afgelopen boekjaar al rode cijfers en verwacht in het lopende financiële jaar – tot 31 maart – een verlies van zo’n 2,2 miljard dollar te moeten melden.

Reacties

In de recente auto geschiedenis, eind vorige eeuw, hadden ze bij Opel ene meneer Lopez die destijds ook vond dat toeleveranciers uitgekenepen moesten worden.De kwaliteit van de Opels die toen de fabriek verlieten was rampzalig en heeft Opel AG een paar jaar geen goed gedaan.Toyota met een ijzersterk kwalitatief goed imago zou deze geschiedenis ter harte moeten nemen want goedkoop en kwaliatief goed gaat meestal niet samen.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op