BMW haalt verkoopdoelstelling vier jaar naar voren

BMW Group gaat zijn Strategy Number One verbreden en heeft zich ten doel gesteld al in 2016 meer dan twee miljoen auto’s te verkopen in plaats van in 2020. BMW viert dan zijn honderdjarig jubileum. BMW zoekt nog medewerkers met name voor de afdeling research en ontwikkeling.

"Voor ons allemaal bij BMW is het opdracht en verplichting tegelijk", aldus topman Reithofer op de presentatie van de jaarcijfers vandaag (13 maart) in München. In Strategy Number One (uit 2007) zijn onder meer doelen gesteld voor afzet. Topman Reithofer kondigde aan dat met nieuwe producten in alle segmenten en door het betreden van nieuwe markten de groei zal worden ontwikkeld. In het lopende jaar en in de komende jaren zullen de inspanningen voor toekomsttechnologieën en voor de uitbouw van de samenwerkingen op productiegebied worden vergroot, maar de hoogte van de investeringen moet onder de zeven procent blijven, aldus Reithofer. In 2011 was het percentage 5,4.

Voor 2012 had BMW al records aangekondigd maar Reithofer is nu wat concreter geweest: "We willen in 2012 weer betere resultaten halen op het gebied van afzet en bedrijfsresultaat. BMW wil naar een operationele marge van acht tot tien procent, terwijl die in 2011 overigens al 11,8 procent was. De afzet in de eerste twee maanden van dit jaar stemt hoopvol: 240 duizend eenheden. De hoop is gevestigd op de nieuwe 3-Serie die nu overal verkrijgbaar is. BMW kondigde aan tot de zomer twaalf nieuwe modellen en varianten van BMW en Mini op de markt te zullen brengen.

In de afgelopen week heeft BMW Group al bekend gemaakt dat er allerlei records zijn geboekt in 2011. Zo steeg de afzet met ruim veertien procent tot 1,67 miljoen (waarvan 1,38 miljoen BMW’s) eenheden en de omzet met krap veertien procent tot 69 miljard euro, waarvan 63 miljard afkomstig was van de autodivisie. Het resultaat steeg met 52 procent tot 7,4 miljard euro.

Vorige week werd al bekend dat er wijzigingen zijn in de raad van bestuur van BMW Group. Met name Harald Krüger, de HR-chef, gaat heel ander werk doen en wordt opgevolgd door Milagros Caiña-Andree. Zij is de eerste vrouw ooit in de raad van bestuur van BMW.    

BMW heeft in 2011 zijn personeelsbestand vergroot met vierduizend mensen tot een totaal van ruim honderdduizend wereldwijd. Een van de oorzaken daarvan is de overname van de Nederlandse ING Car Lease. BMW zoekt nog medewerkers voor research en ontwikkeling.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BMW haalt verkoopdoelstelling vier jaar naar voren - Automobielmanagement.nl

BMW haalt verkoopdoelstelling vier jaar naar voren

BMW Group gaat zijn Strategy Number One verbreden en heeft zich ten doel gesteld al in 2016 meer dan twee miljoen auto’s te verkopen in plaats van in 2020. BMW viert dan zijn honderdjarig jubileum. BMW zoekt nog medewerkers met name voor de afdeling research en ontwikkeling.

"Voor ons allemaal bij BMW is het opdracht en verplichting tegelijk", aldus topman Reithofer op de presentatie van de jaarcijfers vandaag (13 maart) in München. In Strategy Number One (uit 2007) zijn onder meer doelen gesteld voor afzet. Topman Reithofer kondigde aan dat met nieuwe producten in alle segmenten en door het betreden van nieuwe markten de groei zal worden ontwikkeld. In het lopende jaar en in de komende jaren zullen de inspanningen voor toekomsttechnologieën en voor de uitbouw van de samenwerkingen op productiegebied worden vergroot, maar de hoogte van de investeringen moet onder de zeven procent blijven, aldus Reithofer. In 2011 was het percentage 5,4.

Voor 2012 had BMW al records aangekondigd maar Reithofer is nu wat concreter geweest: "We willen in 2012 weer betere resultaten halen op het gebied van afzet en bedrijfsresultaat. BMW wil naar een operationele marge van acht tot tien procent, terwijl die in 2011 overigens al 11,8 procent was. De afzet in de eerste twee maanden van dit jaar stemt hoopvol: 240 duizend eenheden. De hoop is gevestigd op de nieuwe 3-Serie die nu overal verkrijgbaar is. BMW kondigde aan tot de zomer twaalf nieuwe modellen en varianten van BMW en Mini op de markt te zullen brengen.

In de afgelopen week heeft BMW Group al bekend gemaakt dat er allerlei records zijn geboekt in 2011. Zo steeg de afzet met ruim veertien procent tot 1,67 miljoen (waarvan 1,38 miljoen BMW’s) eenheden en de omzet met krap veertien procent tot 69 miljard euro, waarvan 63 miljard afkomstig was van de autodivisie. Het resultaat steeg met 52 procent tot 7,4 miljard euro.

Vorige week werd al bekend dat er wijzigingen zijn in de raad van bestuur van BMW Group. Met name Harald Krüger, de HR-chef, gaat heel ander werk doen en wordt opgevolgd door Milagros Caiña-Andree. Zij is de eerste vrouw ooit in de raad van bestuur van BMW.    

BMW heeft in 2011 zijn personeelsbestand vergroot met vierduizend mensen tot een totaal van ruim honderdduizend wereldwijd. Een van de oorzaken daarvan is de overname van de Nederlandse ING Car Lease. BMW zoekt nog medewerkers voor research en ontwikkeling.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding