Dat betekent dat het nog altijd sneller bergafwaarts gaat met de puur-Britse dochter van Tata Motors – en vermeende prooi van PSA – want over de eerste vier maanden bedraagt de daling net negen procent.

In april moesten zowel Jaguar als Land Rover een klap van ruim dertien procent incasseren. Die daling was geheel te wijten aan China waar JLR de afzet met bijna de helft zag dalen vergeleken met april 2018. Op de Britse thuismarkt gaat het wat beter met een toename van iets meer dan 12 procent maar heel Europa laat voor JLR nog altijd een daling van 5,5 procent zien. De Noord-Amerikaanse markt ligt er goed bij want daar werden bijna tien procent meer Jag’s en Land Rovers aan de man gebracht. ‘’Hoewel dit een moeilijke maand voor ons was door de aanhoudende druk in China zijn we toch blij dat we goede groei zien in Groot- Brittannië en de VS. We deden het beter dan de Britse markt als geheel en in de VS hadden we de beste maand april ooit. Dat weerspiegelt de kracht van onze merken en de aanhoudende vraag naar ons unieke en zich ontwikkelende productgamma,’’ zegt commercieel directeur Felix Brautigam.