Britse Halfords niet uit de problemen

De Britse keten van garages, werkplaatsen en fietsenzaken Halfords heeft last van de moeilijke economische omstandigheden en dalend consumentenvertrouwen.

Britse Halfords niet uit de problemen

In het boekjaar tot eind maart daalde de winst ook met een kwart naar omgerekend 67 miljoen euro op een omzet die met bijna 1,3 miljard euro vrijwel even hoog uitkwam als een jaar eerder. Halfords waarschuwde in januari al voor een winstdaling.

Halfords, dat geen banden heeft met het gelijknamige Nederlandse bedrijf, telt momenteel 316 Autocentre garages die te vergelijken zijn met Kwik-Fit, 451 winkels voor auto- en fietsonderdelen en 26 speciaalzaken voor fietsen. Het bedrijf kondigde al enige tijd geleden een reorganisatie aan maar die gaat langer duren dan gepland ‘omdat de plannen worden aangepast aan de heersende situatie’. CEO Graham Stapleton wil meer investeren in online activiteiten, die nu al goed zijn voor 20 procent van de omzet, maar ziet ook toekomst in nog meer garages waar naast het vervangen van banden of uitlaten ook onderhoud en reparatie van elektrische auto’s en fietsen kan plaatsvinden.

Britse Halfords niet uit de problemen - Automobielmanagement.nl

Britse Halfords niet uit de problemen

De Britse keten van garages, werkplaatsen en fietsenzaken Halfords heeft last van de moeilijke economische omstandigheden en dalend consumentenvertrouwen.

Britse Halfords niet uit de problemen

In het boekjaar tot eind maart daalde de winst ook met een kwart naar omgerekend 67 miljoen euro op een omzet die met bijna 1,3 miljard euro vrijwel even hoog uitkwam als een jaar eerder. Halfords waarschuwde in januari al voor een winstdaling.

Halfords, dat geen banden heeft met het gelijknamige Nederlandse bedrijf, telt momenteel 316 Autocentre garages die te vergelijken zijn met Kwik-Fit, 451 winkels voor auto- en fietsonderdelen en 26 speciaalzaken voor fietsen. Het bedrijf kondigde al enige tijd geleden een reorganisatie aan maar die gaat langer duren dan gepland ‘omdat de plannen worden aangepast aan de heersende situatie’. CEO Graham Stapleton wil meer investeren in online activiteiten, die nu al goed zijn voor 20 procent van de omzet, maar ziet ook toekomst in nog meer garages waar naast het vervangen van banden of uitlaten ook onderhoud en reparatie van elektrische auto’s en fietsen kan plaatsvinden.