De omzet kwam in de eerste drie maanden uit op 37 miljard euro, 14 procent meer dan wat de fusiebedrijven PSA en FCA samen in het eerste kwartaal van 2020 haalden. De merken uit de Stellantis-stal verscheepten samen 1.567.000 auto’s, 11 procent meer dan een jaar eerder. Winstcijfers maakt de in Amsterdam gevestigde onderneming niet per kwartaal bekend. De totale voorraad, inclusief die bij dealers, kwam per 31 maart uit op 1.234.000, dat is 22.000 minder dan een jaar eerder.

Sterke verkoopresultaten

“In het eerste kwartaal sinds de fusie heeft Stellantis sterke verkoopresultaten laten zien met hogere volumes, een positieve prijsontwikkeling en een verbeterde productenmix, ondanks de tegenwind van de wereldwijde chipcrisis,’’ zegt financieel directeur Richard Palmer. Stellantis mikt erop dat de Europese automarkt dit jaar tien procent hoger uit zal komen dan in 2020 en die in Noord-Amerika acht procent.

Lees ook:
Stellantis benoemt management voor de Nederlandse markt