Aston Martin boekt 150 procent omzetgroei

Aston Martin heeft in het eerste kwartaal 1.352 auto’s verkocht, terwijl dat er een jaar eerder maar 578 waren. Vooral de DBX was populair, dit model nam meer dan 50 procent van de nieuwverkopen voor zijn rekening. Het Britse autobedrijf realiseerde uiteindelijk een omzet van 260 miljoen euro, 153 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2020.

Het operationele verlies werd beperkt tot ruim 15 miljoen Pond terwijl dat een jaar eerder nog 77 miljoen euro bedroeg. Bestuursvoorzitter Lawrence Stroll, die veel geld in het bedrijf heeft gestoken, denkt dat Aston Martin de weg omhoog zeker heeft ingeslagen: “Ik ben opgetogen over de grote vooruitgang die blijkt uit deze cijfers. Dit markeert de eerste stappen naar het bereiken van onze doelen op de middellange termijn. Mijn mede-investeerders en ik hebben veel vertrouwen in het toekomstige succes en potentieel voor Aston Martin nu we de onderneming transformeren tot één van de beste luxe automerken in de wereld.’’

Groei

Aston Martin slaagde er in het voorraadniveau bij de GT/Sport eerder dan gepland tot een aanvaardbaar niveau terug te dringen. Het bedrijf werkt ook hard aan de eerste batterij-aangedreven elektrische auto die rond 2025 op de weg moet komen. Daarnaast werd het dealernetwerk in Europa verder versterkt met de aanstelling van een nieuwe vertegenwoordiging in Duitsland. Voor de nabije toekomst mikt Aston Martin op verkopen van rond de 10.000 auto’s per jaar en een omzet van ruim twee miljard euro in 2024/25. Het bedrijf waarschuwt dat de onzekerheid rond corona in veel delen van de wereld voorlopig nog aanhoudt maar durft op grond van de resultaten tot nu toe vast te houden aan de verwachtingen voor verdere groei in heel 2021.

Lees ook:
Aston Martin schreef zelf anti-EV rapport

Aston Martin boekt 150 procent omzetgroei - Automobielmanagement.nl

Aston Martin boekt 150 procent omzetgroei

Aston Martin heeft in het eerste kwartaal 1.352 auto’s verkocht, terwijl dat er een jaar eerder maar 578 waren. Vooral de DBX was populair, dit model nam meer dan 50 procent van de nieuwverkopen voor zijn rekening. Het Britse autobedrijf realiseerde uiteindelijk een omzet van 260 miljoen euro, 153 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2020.

Het operationele verlies werd beperkt tot ruim 15 miljoen Pond terwijl dat een jaar eerder nog 77 miljoen euro bedroeg. Bestuursvoorzitter Lawrence Stroll, die veel geld in het bedrijf heeft gestoken, denkt dat Aston Martin de weg omhoog zeker heeft ingeslagen: “Ik ben opgetogen over de grote vooruitgang die blijkt uit deze cijfers. Dit markeert de eerste stappen naar het bereiken van onze doelen op de middellange termijn. Mijn mede-investeerders en ik hebben veel vertrouwen in het toekomstige succes en potentieel voor Aston Martin nu we de onderneming transformeren tot één van de beste luxe automerken in de wereld.’’

Groei

Aston Martin slaagde er in het voorraadniveau bij de GT/Sport eerder dan gepland tot een aanvaardbaar niveau terug te dringen. Het bedrijf werkt ook hard aan de eerste batterij-aangedreven elektrische auto die rond 2025 op de weg moet komen. Daarnaast werd het dealernetwerk in Europa verder versterkt met de aanstelling van een nieuwe vertegenwoordiging in Duitsland. Voor de nabije toekomst mikt Aston Martin op verkopen van rond de 10.000 auto’s per jaar en een omzet van ruim twee miljard euro in 2024/25. Het bedrijf waarschuwt dat de onzekerheid rond corona in veel delen van de wereld voorlopig nog aanhoudt maar durft op grond van de resultaten tot nu toe vast te houden aan de verwachtingen voor verdere groei in heel 2021.

Lees ook:
Aston Martin schreef zelf anti-EV rapport