BMW Group zet nog meer in op elektrisch

De BMW Group zet nog meer in op digitaal verbonden, duurzame elektrische mobiliteit. In 2025 moet meer dan de helft van de verkochte nieuwe auto’s elektrisch zijn. Tegen die tijd moeten er ook zo’n twee miljoen elektrische BMW’s en Mini’s op de wegen rijden. Daarnaast vormen softwaresystemen en hun digitale interactie met het voertuig andere cruciale factoren bij de transformatie van de onderneming.

Dat benadrukt topman Oliver Zipse in een toelichting op de goede kwartaalcijfers. In het kwartaalbericht gaat de Duitse groep uitgebreid in op de elektrische ‘drive’ en daarmee samenhangende aspecten voordat ergens onderaan ook de financiële cijfers worden genoemd. BMW Groep wil vooral een leidende rol spelen bij het in Europees verband ontwikkelen van de volgende generatie lithium-ion batterijcellen. “De all-solid-state batterij ASSB voor auto’s zal naar verwachting meer kostenefficiënt en duurzamer zijn en ook optimaal geschikt zijn voor het circulair hergebruiken van de ruwe grondstoffen, legt BMW uit.

Grondstoffen

Dat is vooral ook nodig omdat er wereldwijd steeds minder van die grondstoffen beschikbaar zijn. Daarnaast is de groep op grote schaal betrokken bij uitbreiding van de openbare en private laadinfrastructuur. Recent heeft dochterbedrijf Charge Now in dat kader een samenwerking afgesloten met BP. Ook is BMW Groep mede-oprichter geweest van het laadbedrijf Ionity dat inmiddels beschikt over 350 laadstations in Europa.

BMW Groep haalde in de eerste drie maanden een omzet van 26,7 miljard euro, ruim 15 procent meer dan een jaar eerder. De brutowinst kwam met 3 miljard 120 procent hoger uit. Aan onderzoek en ontwikkeling werd 1,2 miljard besteed, bijna drie procent minder op jaarbasis.

Lees ook:
Winst autodivisie BMW vertienvoudigd

BMW Group zet nog meer in op elektrisch - Automobielmanagement.nl

BMW Group zet nog meer in op elektrisch

De BMW Group zet nog meer in op digitaal verbonden, duurzame elektrische mobiliteit. In 2025 moet meer dan de helft van de verkochte nieuwe auto’s elektrisch zijn. Tegen die tijd moeten er ook zo’n twee miljoen elektrische BMW’s en Mini’s op de wegen rijden. Daarnaast vormen softwaresystemen en hun digitale interactie met het voertuig andere cruciale factoren bij de transformatie van de onderneming.

Dat benadrukt topman Oliver Zipse in een toelichting op de goede kwartaalcijfers. In het kwartaalbericht gaat de Duitse groep uitgebreid in op de elektrische ‘drive’ en daarmee samenhangende aspecten voordat ergens onderaan ook de financiële cijfers worden genoemd. BMW Groep wil vooral een leidende rol spelen bij het in Europees verband ontwikkelen van de volgende generatie lithium-ion batterijcellen. “De all-solid-state batterij ASSB voor auto’s zal naar verwachting meer kostenefficiënt en duurzamer zijn en ook optimaal geschikt zijn voor het circulair hergebruiken van de ruwe grondstoffen, legt BMW uit.

Grondstoffen

Dat is vooral ook nodig omdat er wereldwijd steeds minder van die grondstoffen beschikbaar zijn. Daarnaast is de groep op grote schaal betrokken bij uitbreiding van de openbare en private laadinfrastructuur. Recent heeft dochterbedrijf Charge Now in dat kader een samenwerking afgesloten met BP. Ook is BMW Groep mede-oprichter geweest van het laadbedrijf Ionity dat inmiddels beschikt over 350 laadstations in Europa.

BMW Groep haalde in de eerste drie maanden een omzet van 26,7 miljard euro, ruim 15 procent meer dan een jaar eerder. De brutowinst kwam met 3 miljard 120 procent hoger uit. Aan onderzoek en ontwikkeling werd 1,2 miljard besteed, bijna drie procent minder op jaarbasis.

Lees ook:
Winst autodivisie BMW vertienvoudigd