Ford heeft haar marktaandeel in de 20 grootste Europese landen over het kwartaal gezien ook zien zakken van 7,6 naar 6,3 procent. Over dit jaar tot en met september blijft het marktaandeel met 6,5 procent wel wat stabieler.

Belangrijkste markt

Groot-Brittannië blijft voor Ford of Europe op alle fronten de belangrijkste markt. Het merk verkocht daar in het afgelopen kwartaal weer 52.575 nieuwe auto’s. De Ford Focus en de Fiesta staan daar ook al jaren in de top vijf van best verkochte modellen. Dat levert een marktaandeel op van bijna elf procent. Op ruime afstand komt Duitsland op een tweede plaats met 38.569 verkochte wagens gevolgd door Italië en Frankrijk. In dat laatste land blijft het marktaandeel van Ford echter beperkt tot net drie procent.

Lees ook:
Ford investeert 11,4 miljard dollar in productie elektrische auto’s

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding