Ford ziet Europese verkopen 35 procent dalen

Ford heeft in het derde kwartaal in Europa 194.460 nieuwe voertuigen verkocht. Dat is 35 procent minder dan een jaar eerder terwijl de Europese automarkt als geheel volgens de door Ford geciteerde cijfers een min van bijna 22 procent liet zien. Ook over de eerste negen maanden van dit jaar doet Ford het met een daling van twee procent slechter dan de markt als geheel want daar is sprake van een plus van bijna 9 procent.

Ford heeft haar marktaandeel in de 20 grootste Europese landen over het kwartaal gezien ook zien zakken van 7,6 naar 6,3 procent. Over dit jaar tot en met september blijft het marktaandeel met 6,5 procent wel wat stabieler.

Belangrijkste markt

Groot-Brittannië blijft voor Ford of Europe op alle fronten de belangrijkste markt. Het merk verkocht daar in het afgelopen kwartaal weer 52.575 nieuwe auto’s. De Ford Focus en de Fiesta staan daar ook al jaren in de top vijf van best verkochte modellen. Dat levert een marktaandeel op van bijna elf procent. Op ruime afstand komt Duitsland op een tweede plaats met 38.569 verkochte wagens gevolgd door Italië en Frankrijk. In dat laatste land blijft het marktaandeel van Ford echter beperkt tot net drie procent.

Lees ook:
Ford investeert 11,4 miljard dollar in productie elektrische auto’s

Ford ziet Europese verkopen 35 procent dalen - Automobielmanagement.nl

Ford ziet Europese verkopen 35 procent dalen

Ford heeft in het derde kwartaal in Europa 194.460 nieuwe voertuigen verkocht. Dat is 35 procent minder dan een jaar eerder terwijl de Europese automarkt als geheel volgens de door Ford geciteerde cijfers een min van bijna 22 procent liet zien. Ook over de eerste negen maanden van dit jaar doet Ford het met een daling van twee procent slechter dan de markt als geheel want daar is sprake van een plus van bijna 9 procent.

Ford heeft haar marktaandeel in de 20 grootste Europese landen over het kwartaal gezien ook zien zakken van 7,6 naar 6,3 procent. Over dit jaar tot en met september blijft het marktaandeel met 6,5 procent wel wat stabieler.

Belangrijkste markt

Groot-Brittannië blijft voor Ford of Europe op alle fronten de belangrijkste markt. Het merk verkocht daar in het afgelopen kwartaal weer 52.575 nieuwe auto’s. De Ford Focus en de Fiesta staan daar ook al jaren in de top vijf van best verkochte modellen. Dat levert een marktaandeel op van bijna elf procent. Op ruime afstand komt Duitsland op een tweede plaats met 38.569 verkochte wagens gevolgd door Italië en Frankrijk. In dat laatste land blijft het marktaandeel van Ford echter beperkt tot net drie procent.

Lees ook:
Ford investeert 11,4 miljard dollar in productie elektrische auto’s