Met Shell Recharge Solutions combineert Shell de expertise van NewMotion in thuisladen en roamingdiensten met de expertise van Greenlots in laadnetwerken en wagenparkdiensten. Dit aanbod wordt verder aangevuld met het openbare snellaadnetwerk van Shell Recharge.

Compleet aanbod

Shell creëert hiermee naar eigen zeggen een compleet aanbod van laadoplossingen onder één nieuw merk. Het oliebedrijf profiteert van de snelle expansie die NewMotion afgelopen decennium in Europa liet zien. Zo groeide het aantal laadoplossingen in Nederland gemiddeld bijna 100 procent. In het Verenigd Koninkrijk kwam deze groei zelfs uit op gemiddeld 265 procent. De ambitie is om verder uit te breiden: Shell Recharge Solutions installeert nu al elke 20 minuten een nieuw laadpunt en exploiteert meer dan 80.000 laadpunten. Hiermee legt Shell de basis voor haar ambitie om tegen 2025 circa 500.000 laadpunten te beheren.

Acceptatie

Melanie Lane, CEO van NewMotion over de naamsverandering: “De wereld bereidt zich voor op een massale overstap op EV’s in het komende decennium. De verwachting is dat er tegen 2030 minstens 125 miljoen plug-in-voertuigen op de weg zullen zijn. Nu zijn dit er 10 miljoen. Deze enorme schaalvergroting vraagt een end-to-end benadering van de laadinfrastructuur om beter op de behoeften van de bestuurders van elektrische voertuigen in te spelen. Door opladen eenvoudiger te maken en te investeren in slimme technologieën, helpen we de massale acceptatie van EV’s te verhogen op weg naar een wereld met minder CO2.”

Lees ook:
NewMotion sluit vier nieuwe laadpartners aan op publieke netwerk

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding