Fusie Bugatti en Rimac is een feit

De fusie tussen Bugatti en de Kroatische supercar-bouwer Rimac Automobili is officieel afgerond. Daarmee is een nieuw bedrijf, Bugatti Rimac, ontstaan waar de Kroatische groep voor 55 procent eigenaar van is. Porsche heeft 22 procent, Hyundai Motor Groep 11 procent en andere investeerders de overige aandelen.

De ontwikkeling en productie van batterijen, aandrijfsystemen en andere componenten voor elektrische supercars is ondergebracht bij Rimac Technology dat volledig tot de gelijknamige autogroep blijft behoren. “Bugatti Rimac verenigt twee autopioniers. Rimac Automobile’s ondernemende benadering, technische ervaring en innovaties in elektrische sportauto’s en Bugatti’s 112 jarige erfenis van ontwerpen, engineering en de productie van enkele van de meest beroemde hypercars ter wereld. Porsche speelt de rol van strategische partner en benoemt twee leden van de Raad van Bestuur,’’ aldus een verklaring.

Campus

Het fusiebedrijf komt onder leiding te staan van Mate Rimac en krijgt haar hoofdkwartier in een in aanbouw zijnde Rimac Campus in Sveta Nedelja die in 2023 klaar moet zijn. Bugatti Rimac begint haar bestaan met 435 werknemers waarvan 300 in Kroatië en 135 in de Bugatti-fabriek in het Franse Molsheim. Daarnaast kan het bedrijf rekenen op de ondersteuning van 180 man in het Bugatti Engineering centrum bij de VW-hoofdvestiging in Wolfsburg. Rimac Technology heeft daarnaast nog eens 900 mensen in dienst.

Lees ook:
Porsche, Rimac en Bugatti in joint venture

Fusie Bugatti en Rimac is een feit - Automobielmanagement.nl

Fusie Bugatti en Rimac is een feit

De fusie tussen Bugatti en de Kroatische supercar-bouwer Rimac Automobili is officieel afgerond. Daarmee is een nieuw bedrijf, Bugatti Rimac, ontstaan waar de Kroatische groep voor 55 procent eigenaar van is. Porsche heeft 22 procent, Hyundai Motor Groep 11 procent en andere investeerders de overige aandelen.

De ontwikkeling en productie van batterijen, aandrijfsystemen en andere componenten voor elektrische supercars is ondergebracht bij Rimac Technology dat volledig tot de gelijknamige autogroep blijft behoren. “Bugatti Rimac verenigt twee autopioniers. Rimac Automobile’s ondernemende benadering, technische ervaring en innovaties in elektrische sportauto’s en Bugatti’s 112 jarige erfenis van ontwerpen, engineering en de productie van enkele van de meest beroemde hypercars ter wereld. Porsche speelt de rol van strategische partner en benoemt twee leden van de Raad van Bestuur,’’ aldus een verklaring.

Campus

Het fusiebedrijf komt onder leiding te staan van Mate Rimac en krijgt haar hoofdkwartier in een in aanbouw zijnde Rimac Campus in Sveta Nedelja die in 2023 klaar moet zijn. Bugatti Rimac begint haar bestaan met 435 werknemers waarvan 300 in Kroatië en 135 in de Bugatti-fabriek in het Franse Molsheim. Daarnaast kan het bedrijf rekenen op de ondersteuning van 180 man in het Bugatti Engineering centrum bij de VW-hoofdvestiging in Wolfsburg. Rimac Technology heeft daarnaast nog eens 900 mensen in dienst.

Lees ook:
Porsche, Rimac en Bugatti in joint venture