Mercedes-Benz investeert ruim 60 miljard euro

Mercedes-Benz gaat de komende vijf jaar ruim 60 miljard aan investeringen plegen. De kapitaalinvesteringen gaan weliswaar met 20 procent omlaag, maar er wordt meer geld besteed aan elektrificatie en digitalisering, inclusief autonoom rijden.

De Raad van Toezicht van Daimler heeft vrijdag unaniem het Mercedes-Benz Business Plan goedgekeurd. Na de afsplitsing van Daimler Truck, dat deze week een eigen beursnotering krijgt, blijft Mercedes-Benz zich richten op winst en groeimogelijkheden in de personenauto en bestelwagen business.

Omzetgroei

CEO Ola Källenius: “Ons doel is technologisch leiderschap in het luxesegment en bij bestelwagens terwijl we blijven vasthouden aan onze ambitieuze margedoelen.’’ Een belangrijke ‘hefboom’ is daarbij de netto-opbrengsten per auto verder op te voeren. Daarnaast verschuift Mercedes-Benz langzamerhand naar een direct verkoopmodel waardoor het de prijzen zelf kan controleren. Meer opbrengsten uit digitale diensten moeten ook bijdragen aan verdere omzetgroei.

Lees ook:
Mercedes-Benz Vans geeft voorproefje op klimaatneutrale toekomst

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Mercedes-Benz investeert ruim 60 miljard euro - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz investeert ruim 60 miljard euro

Mercedes-Benz gaat de komende vijf jaar ruim 60 miljard aan investeringen plegen. De kapitaalinvesteringen gaan weliswaar met 20 procent omlaag, maar er wordt meer geld besteed aan elektrificatie en digitalisering, inclusief autonoom rijden.

De Raad van Toezicht van Daimler heeft vrijdag unaniem het Mercedes-Benz Business Plan goedgekeurd. Na de afsplitsing van Daimler Truck, dat deze week een eigen beursnotering krijgt, blijft Mercedes-Benz zich richten op winst en groeimogelijkheden in de personenauto en bestelwagen business.

Omzetgroei

CEO Ola Källenius: “Ons doel is technologisch leiderschap in het luxesegment en bij bestelwagens terwijl we blijven vasthouden aan onze ambitieuze margedoelen.’’ Een belangrijke ‘hefboom’ is daarbij de netto-opbrengsten per auto verder op te voeren. Daarnaast verschuift Mercedes-Benz langzamerhand naar een direct verkoopmodel waardoor het de prijzen zelf kan controleren. Meer opbrengsten uit digitale diensten moeten ook bijdragen aan verdere omzetgroei.

Lees ook:
Mercedes-Benz Vans geeft voorproefje op klimaatneutrale toekomst

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over