Lada moet productie toch stopzetten

oekraïne

Avtovaz is gedwongen de productie in haar Russische Lada-fabrieken stop te zetten. Door de economische boycot en logistieke problemen krijgt de autofabrikant geen onderdelen meer aangeleverd. Lada is voor meer dan 20 procent van de onderdelen afhankelijk van het buitenland, met name van Renault-fabrieken in Roemenië.

“Als de handel stopt, dan stopt Avtovaz,’’ aldus een woordvoerder. Eigenaar Renault Groep hult zich nog steeds in stilzwijgen over de gevolgen van de problemen bij haar dochterbedrijf.

Vrije dagen

De onderbreking is in eerste instantie tijdelijk, blijkt uit een uitgelekt memo. Door de huidige crisis in de levering van elektronische componenten en teneinde een sterke daling van de inkomens van de werknemers te vermijden, heeft de directie van Avtovaz een aantal extra doorbetaalde vrije dagen ingesteld. Inmiddels is ook duidelijk dat de fabrieken in ieder geval komende week ook niet zullen draaien.

Eerder hebben nagenoeg alle autofabrikanten hun activiteiten in Rusland stopgezet. Dat gaat, voor zover van toepassing, zowel om fabrieken daar als om de verkoop en aflevering van auto’s voor Russische klanten.

Lees ook:
Wat doet Renault met Lada-fabrikant Avrovaz?

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Lada moet productie toch stopzetten - Automobielmanagement.nl

Lada moet productie toch stopzetten

oekraïne

Avtovaz is gedwongen de productie in haar Russische Lada-fabrieken stop te zetten. Door de economische boycot en logistieke problemen krijgt de autofabrikant geen onderdelen meer aangeleverd. Lada is voor meer dan 20 procent van de onderdelen afhankelijk van het buitenland, met name van Renault-fabrieken in Roemenië.

“Als de handel stopt, dan stopt Avtovaz,’’ aldus een woordvoerder. Eigenaar Renault Groep hult zich nog steeds in stilzwijgen over de gevolgen van de problemen bij haar dochterbedrijf.

Vrije dagen

De onderbreking is in eerste instantie tijdelijk, blijkt uit een uitgelekt memo. Door de huidige crisis in de levering van elektronische componenten en teneinde een sterke daling van de inkomens van de werknemers te vermijden, heeft de directie van Avtovaz een aantal extra doorbetaalde vrije dagen ingesteld. Inmiddels is ook duidelijk dat de fabrieken in ieder geval komende week ook niet zullen draaien.

Eerder hebben nagenoeg alle autofabrikanten hun activiteiten in Rusland stopgezet. Dat gaat, voor zover van toepassing, zowel om fabrieken daar als om de verkoop en aflevering van auto’s voor Russische klanten.

Lees ook:
Wat doet Renault met Lada-fabrikant Avrovaz?

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over