Renault herstart fabriek in Rusland

Oekraine

Renault heeft haar autofabriek in de buurt van Moskou weer op gang kunnen brengen. De grote fabrieken van dochterbedrijf Avtovaz in Togliatti liggen echter nog steeds stil. De Renault Group heeft officieel nog steeds niets meegedeeld over de gevolgen van de oorlog in Oekraïne en de boycot van Rusland voor de onderneming.

Renault moest haar eigen fabriek in Rusland eind februari stilleggen wegens ‘logistieke problemen als gevolg van de inval in Oekraïne’ heeft een woordvoerder wel willen bevestigen. Nu is de Franse autofabrikant er kennelijk in geslaagd die problemen op te lossen waarmee de productie van de Dacia Logan en Sandero alsmede de Lada Vesta voor de Russische markt weer mogelijk is.

Scenario’s

Volgens financiële bronnen heeft de Raad van Bestuur samen met de commissarissen van Renault Group een aantal mogelijke scenario’s besproken om de moeilijke situatie rond de Russische dochter op te lossen. Avtovaz is goed voor ongeveer 12,5 procent van de verkopen en van de omzet van de Renault Group. De 36.000 werknemers in Rusland vertegenwoordigen een kwart van het totale arbeidsbestand.

Lees ook:
Oorlog Oekraïne legt eerste autofabrieken stil

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Renault herstart fabriek in Rusland - Automobielmanagement.nl

Renault herstart fabriek in Rusland

Oekraine

Renault heeft haar autofabriek in de buurt van Moskou weer op gang kunnen brengen. De grote fabrieken van dochterbedrijf Avtovaz in Togliatti liggen echter nog steeds stil. De Renault Group heeft officieel nog steeds niets meegedeeld over de gevolgen van de oorlog in Oekraïne en de boycot van Rusland voor de onderneming.

Renault moest haar eigen fabriek in Rusland eind februari stilleggen wegens ‘logistieke problemen als gevolg van de inval in Oekraïne’ heeft een woordvoerder wel willen bevestigen. Nu is de Franse autofabrikant er kennelijk in geslaagd die problemen op te lossen waarmee de productie van de Dacia Logan en Sandero alsmede de Lada Vesta voor de Russische markt weer mogelijk is.

Scenario’s

Volgens financiële bronnen heeft de Raad van Bestuur samen met de commissarissen van Renault Group een aantal mogelijke scenario’s besproken om de moeilijke situatie rond de Russische dochter op te lossen. Avtovaz is goed voor ongeveer 12,5 procent van de verkopen en van de omzet van de Renault Group. De 36.000 werknemers in Rusland vertegenwoordigen een kwart van het totale arbeidsbestand.

Lees ook:
Oorlog Oekraïne legt eerste autofabrieken stil

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over