Stellantis doet Opel-terrein in de verkoop

Stellantis wil het grootste deel van de terreinen van Opels hoofdvestiging in Rüsselsheim verkopen. Alleen de Opel-fabriek zelf blijft dan eigendom van Stellantis. Wat het bedrijf verder nog in Rüsselsheim aan ruimte nodig denkt te hebben, kan voor de langere termijn gehuurd worden.

Stellantis heeft na de inkrimping bij Opel al een klein deel van de historische locatie verkocht aan Ikea en aan het Franse techbedrijf Segula Technologies dat in 2018 het R&D centrum van Opel – inclusief rond de 2.000 werknemers – heeft overgenomen. Nu staat de verdere grote uitverkoop van de gronden op de agenda. ‘Dat biedt ons ook de mogelijkheid een leuke omgeving met moderne arbeidsomstandigheden te creëren,’ zegt personeelschef Ralph Wangemann.

Kantoorbanen

De werknemers en de bonden vrezen dat het afstoten van de locatie tot een verdere vermindering van het aantal kantoorbanen bij Opel kan leiden. “Onze activiteiten worden systematisch verder teruggedrongen,’’ stelt een werknemer in de Duitse media. Wangemann spreekt dat tegen, wijzend op het feit dat ook veel bureaumedewerkers van Opel tegenwoordig een groot deel van de tijd thuis werken waardoor er minder kantoorruimte nodig is. In de fabrieken zelf wordt overigens door Stellantis wel fors geïnvesteerd om de productie van de nieuwe Astra voor te bereiden.

Lees ook:
Sander Jansen neemt stokje over van Aigline James als CEO Stellantis Nederland

Stellantis doet Opel-terrein in de verkoop - Automobielmanagement.nl

Stellantis doet Opel-terrein in de verkoop

Stellantis wil het grootste deel van de terreinen van Opels hoofdvestiging in Rüsselsheim verkopen. Alleen de Opel-fabriek zelf blijft dan eigendom van Stellantis. Wat het bedrijf verder nog in Rüsselsheim aan ruimte nodig denkt te hebben, kan voor de langere termijn gehuurd worden.

Stellantis heeft na de inkrimping bij Opel al een klein deel van de historische locatie verkocht aan Ikea en aan het Franse techbedrijf Segula Technologies dat in 2018 het R&D centrum van Opel – inclusief rond de 2.000 werknemers – heeft overgenomen. Nu staat de verdere grote uitverkoop van de gronden op de agenda. ‘Dat biedt ons ook de mogelijkheid een leuke omgeving met moderne arbeidsomstandigheden te creëren,’ zegt personeelschef Ralph Wangemann.

Kantoorbanen

De werknemers en de bonden vrezen dat het afstoten van de locatie tot een verdere vermindering van het aantal kantoorbanen bij Opel kan leiden. “Onze activiteiten worden systematisch verder teruggedrongen,’’ stelt een werknemer in de Duitse media. Wangemann spreekt dat tegen, wijzend op het feit dat ook veel bureaumedewerkers van Opel tegenwoordig een groot deel van de tijd thuis werken waardoor er minder kantoorruimte nodig is. In de fabrieken zelf wordt overigens door Stellantis wel fors geïnvesteerd om de productie van de nieuwe Astra voor te bereiden.

Lees ook:
Sander Jansen neemt stokje over van Aigline James als CEO Stellantis Nederland