Streetscooter wil verkoop vertienvoudigen

Streetscooter wil de verkopen in drie jaar tijd vertienvoudigen. Ook wil het bedrijf de Amerikaanse markt betreden. Daarnaast is eigenaar Odin Automotive, het Luxemburgse bedrijf dat Streetscooter vorig jaar overnam van Deutsche Post, van plan elektrische fietsen op de markt te brengen. Odin denkt er dan wel over de merknaam van Streetscooter te veranderen.

Streetscooter nog altijd in de rode cijfers

Dat heeft CEO Stefan Krause, voorheen werkzaam als lid van de Raad van Bestuur van BMW en bij de auto start-ups Canoo en Faraday Future, laten weten. Odin was oorspronkelijk van plan zelf elektrische bestelwagens te bouwen maar zag een mooie kans voor een snellere en aanzienlijk goedkopere route toen Deutsche Post Streetscooter in de etalage zette. Krause denkt dat Streetscooter mede door de bij DP opgebouwde kennis en ervaring een grote voorsprong heeft op de concurrentie. “Het zou enorm zonde zijn als zo’n Duits bedrijf van het wereldtoneel zou verdwijnen,’’ zei hij eerder.

30.000 voertuigen

Odin wil nu de productie in de fabriek in Aken verder opvoeren naar de maximale capaciteit van 30.000 voertuigen per jaar. Volgens de CEO staan de klanten in de rij. Ook zijn er vergevorderde plannen voor een eigen fabriek in de VS. Krause denkt dat daar ‘ongekend veel potentie’ is voor kleinere elektrische bestelwagentjes, zowel bij online winkeliers als bij de overheden. Concurrent Rivian heeft bijvoorbeeld een bestelling voor 100.000 van die voertuigen van Amazon, een order die nog verder opgevoerd kan worden. Hij onthult verder dat Odin Automotive, dat gefinancierd wordt door schatrijke Indonesische zakenlieden, op het vinkentouw zit om ook andersoortige mobiliteitsbedrijven over te nemen om een breder productgamma te kunnen bieden.

Lees ook:
Luxemburgse Odin Automotive koopt Streetscooter

Streetscooter wil verkoop vertienvoudigen - Automobielmanagement.nl

Streetscooter wil verkoop vertienvoudigen

Streetscooter wil de verkopen in drie jaar tijd vertienvoudigen. Ook wil het bedrijf de Amerikaanse markt betreden. Daarnaast is eigenaar Odin Automotive, het Luxemburgse bedrijf dat Streetscooter vorig jaar overnam van Deutsche Post, van plan elektrische fietsen op de markt te brengen. Odin denkt er dan wel over de merknaam van Streetscooter te veranderen.

Streetscooter nog altijd in de rode cijfers

Dat heeft CEO Stefan Krause, voorheen werkzaam als lid van de Raad van Bestuur van BMW en bij de auto start-ups Canoo en Faraday Future, laten weten. Odin was oorspronkelijk van plan zelf elektrische bestelwagens te bouwen maar zag een mooie kans voor een snellere en aanzienlijk goedkopere route toen Deutsche Post Streetscooter in de etalage zette. Krause denkt dat Streetscooter mede door de bij DP opgebouwde kennis en ervaring een grote voorsprong heeft op de concurrentie. “Het zou enorm zonde zijn als zo’n Duits bedrijf van het wereldtoneel zou verdwijnen,’’ zei hij eerder.

30.000 voertuigen

Odin wil nu de productie in de fabriek in Aken verder opvoeren naar de maximale capaciteit van 30.000 voertuigen per jaar. Volgens de CEO staan de klanten in de rij. Ook zijn er vergevorderde plannen voor een eigen fabriek in de VS. Krause denkt dat daar ‘ongekend veel potentie’ is voor kleinere elektrische bestelwagentjes, zowel bij online winkeliers als bij de overheden. Concurrent Rivian heeft bijvoorbeeld een bestelling voor 100.000 van die voertuigen van Amazon, een order die nog verder opgevoerd kan worden. Hij onthult verder dat Odin Automotive, dat gefinancierd wordt door schatrijke Indonesische zakenlieden, op het vinkentouw zit om ook andersoortige mobiliteitsbedrijven over te nemen om een breder productgamma te kunnen bieden.

Lees ook:
Luxemburgse Odin Automotive koopt Streetscooter