Brits autoplatform lijdt 660 miljoen euro verlies

Het Britse occasionplatform Cazoo heeft afgelopen jaar een verlies geleden van 660 miljoen euro. Dat is meer dan vijf keer zoveel als in 2020.

Het bedrijf verhandelde bijna 50.000 auto’s terwijl dat er een jaar eerder 15.000 waren. Op die auto’s werd een gemiddelde winst gemaakt van 510 euro maar dat is in het eerste kwartaal in ieder geval in Groot-Brittannië lager uitgekomen. De omzet kwam uit op 800 miljoen euro.

Investeringen

Het verlies is grotendeels toe te schrijven aan de forse investeringen. Cazoo heeft vorig jaar de activiteiten uitgebreid naar Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië, de vier grootste nationale automarkten in Europa met een gezamenlijke omzetwaarde van meer dan 360 miljard euro. Ons land staat voorlopig niet op de agenda, heeft een woordvoerder eerder verklaard. Verder is ook geïnvesteerd in een eigen bedrijf voor het rijklaar maken van tweedehands auto’s. Cazoo heeft na de beursintroductie in New York van vorig jaar wel een sterke kaspositie.

Oprichter en CEO Alex Chesterman: “We hebben een belangrijke strategische vooruitgang gemaakt. Ons uiteindelijke doel is een marktaandeel van 5 procent te veroveren. Ondanks de sterke groei staan we nog steeds maar aan het begin van onze reis.’’

Lees ook:
Cazoo neemt Italiaanse brumbrum over

Brits autoplatform lijdt 660 miljoen euro verlies - Automobielmanagement.nl

Brits autoplatform lijdt 660 miljoen euro verlies

Het Britse occasionplatform Cazoo heeft afgelopen jaar een verlies geleden van 660 miljoen euro. Dat is meer dan vijf keer zoveel als in 2020.

Het bedrijf verhandelde bijna 50.000 auto’s terwijl dat er een jaar eerder 15.000 waren. Op die auto’s werd een gemiddelde winst gemaakt van 510 euro maar dat is in het eerste kwartaal in ieder geval in Groot-Brittannië lager uitgekomen. De omzet kwam uit op 800 miljoen euro.

Investeringen

Het verlies is grotendeels toe te schrijven aan de forse investeringen. Cazoo heeft vorig jaar de activiteiten uitgebreid naar Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië, de vier grootste nationale automarkten in Europa met een gezamenlijke omzetwaarde van meer dan 360 miljard euro. Ons land staat voorlopig niet op de agenda, heeft een woordvoerder eerder verklaard. Verder is ook geïnvesteerd in een eigen bedrijf voor het rijklaar maken van tweedehands auto’s. Cazoo heeft na de beursintroductie in New York van vorig jaar wel een sterke kaspositie.

Oprichter en CEO Alex Chesterman: “We hebben een belangrijke strategische vooruitgang gemaakt. Ons uiteindelijke doel is een marktaandeel van 5 procent te veroveren. Ondanks de sterke groei staan we nog steeds maar aan het begin van onze reis.’’

Lees ook:
Cazoo neemt Italiaanse brumbrum over