De Japanse autofabrikant zet daarbij nadrukkelijk in op hybride auto’s met een benzine-elektrische aandrijving ‘totdat de infrastructuur klaar is om meer EV’s op de weg te ondersteunen.’ Een deel van het geld gaat verder naar de productie van solid-state batterijen die vanaf 2024 op gang moet komen.
Hybride
CEO Toshihiro Mibe: :We moeten niet alleen maar overstappen op elektrische voertuigen. We stoppen met conventionele motoren maar blijven ons nog altijd focussen op hybride. Dat zal ook onze kracht zijn in 2030 en zelfs in 2035.’’ Honda wil vooral profiteren van de eerder aangekondigde samenwerkingen met General Motors en Sony om door te breken op de EV-markt. Bij GM gaat het met name om goedkopere auto’s die voor een grotere doelgroep bereikbaar zijn. Die worden uitgerust met de door GM zelf ontwikkelde Ultium batterijen. Wat precies de plannen zijn voor de Europese markt heeft Mibe niet meegedeeld.
Lees ook:
Honda en GM gaan samen EV’s bouwen