Personeel VW moet langer in auto van de zaak blijven rijden

De rond de 30.000 Duitse werknemers van Volkswagen die een auto van de zaak hebben, moeten daar langer in blijven rijden. Tot nu toe kregen ze elk halfjaar een nieuwe auto maar dat werd een paar weken geleden al opgerekt naar een jaar en nu moeten ze twee jaar in hun auto blijven rijden voordat ze een nieuwe mogen ophalen.

Inval bij kantoren Volkswagen om dieselfraude

Dat staat in een uitgelekte interne memo van directeur VW Duitsland Achim Schaible. Volkswagen wil daarmee de levering van nieuwe auto’s aan – betalende – klanten nog enigszins op gang houden. Door het chiptekort, het gebrek aan kabelgoten uit Oekraïne en andere problemen in de leveringsketen lopen de wachttijden steeds verder op.

Wachttijd

Bij veel modellen is de wachttijd al meer dan negen maanden tot soms meer dan een jaar. Voor een aantal plug-in hybride auto’s worden in ieder geval in Duitsland op dit moment zelfs geen bestellingen meer genoteerd. Dat geldt niet alleen voor Volkswagen zelf maar ook voor de zustermerken binnen de groep. “De vraag van onze klanten moet in de huidige situatie prioriteit hebben. We kunnen niet klanten door lege showrooms laten lopen,’’ aldus Schaible.

Lees ook:
Volkswagen lanceert elektrische ID.Buzz in Nederland

Personeel VW moet langer in auto van de zaak blijven rijden - Automobielmanagement.nl

Personeel VW moet langer in auto van de zaak blijven rijden

De rond de 30.000 Duitse werknemers van Volkswagen die een auto van de zaak hebben, moeten daar langer in blijven rijden. Tot nu toe kregen ze elk halfjaar een nieuwe auto maar dat werd een paar weken geleden al opgerekt naar een jaar en nu moeten ze twee jaar in hun auto blijven rijden voordat ze een nieuwe mogen ophalen.

Inval bij kantoren Volkswagen om dieselfraude

Dat staat in een uitgelekte interne memo van directeur VW Duitsland Achim Schaible. Volkswagen wil daarmee de levering van nieuwe auto’s aan – betalende – klanten nog enigszins op gang houden. Door het chiptekort, het gebrek aan kabelgoten uit Oekraïne en andere problemen in de leveringsketen lopen de wachttijden steeds verder op.

Wachttijd

Bij veel modellen is de wachttijd al meer dan negen maanden tot soms meer dan een jaar. Voor een aantal plug-in hybride auto’s worden in ieder geval in Duitsland op dit moment zelfs geen bestellingen meer genoteerd. Dat geldt niet alleen voor Volkswagen zelf maar ook voor de zustermerken binnen de groep. “De vraag van onze klanten moet in de huidige situatie prioriteit hebben. We kunnen niet klanten door lege showrooms laten lopen,’’ aldus Schaible.

Lees ook:
Volkswagen lanceert elektrische ID.Buzz in Nederland