Mobilize moet 20 procent omzet Renault opleveren

Mobilize, de financieringstak van de Renault Groupe, is omgedoopt tot Mobilize Financial Services. Onder dat merk worden de diensten op mobiliteitsgebied aanzienlijk uitgebreid ‘om te voldoen aan de mobiliteitsbehoeften van onze klanten’. Die diensten moeten in 2030 goed zijn voor 20 procent van de groepsomzet.

Dat zet Renault Groupe uiteen in een uitgebreide verklaring. ‘Mobilize richt zich eerder op gebruik dan op eigendom en biedt, met de auto als uitgangspunt, diensten aan die voorzien in de behoefte aan eenvoudigere, toegankelijkere, milieuvriendelijkere en betaalbaardere mobiliteitsoplossingen’.

Lease en abonnementen

Mobilize gaat in de eerste plaats haar aanbod aan operational lease verder uitbreiden, samen met het dealernetwerk. Het bedrijf denkt daarbij te profiteren van de verwachte groei van meer dan 80 procent van de leasemarkt. Verder worden ook nieuwe abonnementsdiensten aangeboden op basis van de ervaring van het vorig jaar verworven Bipi. Mobilize hoopt tegen 2030 op de belangrijkste Europese markten 1 miljoen huurvoertuigen en 200.000 abonnementen te hebben lopen.

Remarketing

Verder wil Mobilize Financial Services de financiering van gebruikte voertuigen versnellen door zich te richten op de volledige levenscyclus en een integrale service te bieden, tot en met de remarketing en het recyclen van de auto. Bovendien zal Mobilize Financial Services zijn dienstenaanbod uitbreiden rond twee domeinen: Car Insurtech, door gebruik te maken van de connectiviteit van auto’s om verzekeringsproducten te lanceren die gebaseerd zijn op gebruik; en de creatie van een ecosysteem voor betalingen dat opladen, universele betalingen (binnen en buiten de auto) en Buy Now Pay Later -aanbiedingen bundelt.

Dienstenplatform

“Mobilize verkoopt diensten en geen voertuigen, wat terugkerende inkomsten oplevert en de gebruikskosten voor onze klanten verlaagt. De auto wordt een dienstenplatform dat het mogelijk maakt om de tijdens zijn levenscyclus gegenereerde omzet te verdrievoudigen,” aldus Clotilde Delbos, algemeen directeur van Mobilize.

Lees ook:
Boris Hassing nieuwe Manager Mobilize bij Renault

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Mobilize moet 20 procent omzet Renault opleveren - Automobielmanagement.nl

Mobilize moet 20 procent omzet Renault opleveren

Mobilize, de financieringstak van de Renault Groupe, is omgedoopt tot Mobilize Financial Services. Onder dat merk worden de diensten op mobiliteitsgebied aanzienlijk uitgebreid ‘om te voldoen aan de mobiliteitsbehoeften van onze klanten’. Die diensten moeten in 2030 goed zijn voor 20 procent van de groepsomzet.

Dat zet Renault Groupe uiteen in een uitgebreide verklaring. ‘Mobilize richt zich eerder op gebruik dan op eigendom en biedt, met de auto als uitgangspunt, diensten aan die voorzien in de behoefte aan eenvoudigere, toegankelijkere, milieuvriendelijkere en betaalbaardere mobiliteitsoplossingen’.

Lease en abonnementen

Mobilize gaat in de eerste plaats haar aanbod aan operational lease verder uitbreiden, samen met het dealernetwerk. Het bedrijf denkt daarbij te profiteren van de verwachte groei van meer dan 80 procent van de leasemarkt. Verder worden ook nieuwe abonnementsdiensten aangeboden op basis van de ervaring van het vorig jaar verworven Bipi. Mobilize hoopt tegen 2030 op de belangrijkste Europese markten 1 miljoen huurvoertuigen en 200.000 abonnementen te hebben lopen.

Remarketing

Verder wil Mobilize Financial Services de financiering van gebruikte voertuigen versnellen door zich te richten op de volledige levenscyclus en een integrale service te bieden, tot en met de remarketing en het recyclen van de auto. Bovendien zal Mobilize Financial Services zijn dienstenaanbod uitbreiden rond twee domeinen: Car Insurtech, door gebruik te maken van de connectiviteit van auto’s om verzekeringsproducten te lanceren die gebaseerd zijn op gebruik; en de creatie van een ecosysteem voor betalingen dat opladen, universele betalingen (binnen en buiten de auto) en Buy Now Pay Later -aanbiedingen bundelt.

Dienstenplatform

“Mobilize verkoopt diensten en geen voertuigen, wat terugkerende inkomsten oplevert en de gebruikskosten voor onze klanten verlaagt. De auto wordt een dienstenplatform dat het mogelijk maakt om de tijdens zijn levenscyclus gegenereerde omzet te verdrievoudigen,” aldus Clotilde Delbos, algemeen directeur van Mobilize.

Lees ook:
Boris Hassing nieuwe Manager Mobilize bij Renault

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over