De lagere productiedoelstelling voor 2022 is voor 100 procent toe te schrijven aan de lockdowns in China, aldus het bedrijf. De onderneming blijft er echter op vertrouwen dat het de verkoopvolumes die zijn gepland voor de komende drie jaar gaat halen. “De economische effecten op korte tot middellange termijn hebben ons doel om in 2025 290.000 auto’s te verkopen – tien keer meer dan in 2021 – niet beïnvloed,” zegt CEO Thomas Ingenlath.
Netwerk
De afgelopen maanden heeft Polestar het wereldwijde netwerk uitgebreid tot 23 markten (19 per eind 2021) ‘waarmee het op schema ligt om de doelstelling van in totaal 30 markten tegen eind 2023 te halen,’ aldus een kwartaalbericht. Polestar is recent actief geworden in het Midden-Oosten, start binnenkort ook in Spanje en Portugal terwijl later in 2022 Israël en Italië op de rol staan. Polestar heeft daarnaast recentelijk een wereldwijde samenwerking aangekondigd met autoverhuurbedrijf Hertz om de komende vijf jaar 65.000 auto’s te leveren.
Verdubbeld
Polestar heeft in de eerste vier maanden van dit jaar de verkopen meer dan verdubbeld tot rond de 13.600 voertuigen. Ook zijn er 23.000 nieuwe auto’s besteld, drie keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. “We hebben groei beloofd en die belofte komen we na,” aldus Ingenlath.
Lees ook:
Hertz koopt 65.000 auto’s van Polestar