BMW bouwt nieuwe EV-aandrijflijnen in Oostenrijk

BMW gaat de volgende generatie elektrische aandrijflijnen bouwen in haar fabriek in het Oostenrijkse Steyr. Die fabriek moet een uiteindelijke capaciteit krijgen van ruim 600.000 eenheden per jaar. Ook de verdere ontwikkeling van de e-drives wordt aan Steyr toevertrouwd.

Tot 2030 wordt daartoe rond een miljard euro in die Oostenrijkse vestiging en in de productontwikkeling zelf geïnvesteerd. “Dat betekent dat de Steyr-fabriek de belangrijkste aandrijving-locatie voor de BMW Groep blijft.’’

40 jaar

Dat heeft BMW meegedeeld in een persbericht. “Deze vestiging heeft meer dan 40 jaar verbrandingsmotoren ontwikkeld en gefabriceerd voor onze BMW en Mini merken. Eén op de twee voertuigen van de BMW Group in de wereld heeft nu al een in Steyr gebouwd ‘hart’. Vanaf 2025 zullen we ook de volgende generatie e-drives hier ontwikkelen en produceren,’’ zegt Milan Nedeljković, die in de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor productie.

Benzine en diesel

Directeur Alexander Susanek van de Oostenrijkse fabriek benadrukt dat de productiecapaciteit ook gebruikt blijft worden voor diesel- en benzinemotoren. Tegen 2030 zal ook niet meer dan de helft van de 4.400 werknemers in Steyr aan elektromobiliteit werken. Om de nieuwe taak uit te kunnen voeren, wordt het complex uitgebreid met 60.000 vierkante meter aan gebouwen. Een twee verdiepingen hoge productiehal biedt onderdak aan twee assemblagelijnen voor e-drives, inclusief de assemblage van de transmissies. In een tweede gebouw komt een uitbreiding van de logistieke faciliteiten.

Lees ook:
Baas BMW: niet alleen inzetten op elektrisch

BMW bouwt nieuwe EV-aandrijflijnen in Oostenrijk - Automobielmanagement.nl

BMW bouwt nieuwe EV-aandrijflijnen in Oostenrijk

BMW gaat de volgende generatie elektrische aandrijflijnen bouwen in haar fabriek in het Oostenrijkse Steyr. Die fabriek moet een uiteindelijke capaciteit krijgen van ruim 600.000 eenheden per jaar. Ook de verdere ontwikkeling van de e-drives wordt aan Steyr toevertrouwd.

Tot 2030 wordt daartoe rond een miljard euro in die Oostenrijkse vestiging en in de productontwikkeling zelf geïnvesteerd. “Dat betekent dat de Steyr-fabriek de belangrijkste aandrijving-locatie voor de BMW Groep blijft.’’

40 jaar

Dat heeft BMW meegedeeld in een persbericht. “Deze vestiging heeft meer dan 40 jaar verbrandingsmotoren ontwikkeld en gefabriceerd voor onze BMW en Mini merken. Eén op de twee voertuigen van de BMW Group in de wereld heeft nu al een in Steyr gebouwd ‘hart’. Vanaf 2025 zullen we ook de volgende generatie e-drives hier ontwikkelen en produceren,’’ zegt Milan Nedeljković, die in de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor productie.

Benzine en diesel

Directeur Alexander Susanek van de Oostenrijkse fabriek benadrukt dat de productiecapaciteit ook gebruikt blijft worden voor diesel- en benzinemotoren. Tegen 2030 zal ook niet meer dan de helft van de 4.400 werknemers in Steyr aan elektromobiliteit werken. Om de nieuwe taak uit te kunnen voeren, wordt het complex uitgebreid met 60.000 vierkante meter aan gebouwen. Een twee verdiepingen hoge productiehal biedt onderdak aan twee assemblagelijnen voor e-drives, inclusief de assemblage van de transmissies. In een tweede gebouw komt een uitbreiding van de logistieke faciliteiten.

Lees ook:
Baas BMW: niet alleen inzetten op elektrisch