Polestar, oorspronkelijk een afgeleide van Volvo Cars en net als dat bedrijf onderdeel van de Geely Groep, is inmiddels actief in 25 landen. Dit jaar zijn tot nu toe zes landen toegevoegd: de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit, Hongkong, Ierland, Spanje en Portugal. Dit jaar moeten daar nog Israël en Italië bij komen.

Echte onderneming

Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, zegt: “Met al meer dan 25 verkooplanden over de hele wereld heeft Polestar een unieke positie in het EV-landschap. Wij zijn een échte onderneming, en niet een die alleen maar beloftes doet met mooie presentaties. Er rijden wereldwijd inmiddels meer dan 55.000 Polestars rond en we breiden het gamma in de komende drie jaar uit met drie nieuwe modellen.’’

Polestar 3, 4, 5

Het productportfolio wordt in eerste instantie uitgebreid met de Polestar 3, de elektrische performance SUV die in oktober gelanceerd moet worden. De Polestar 3 is het eerste model waarmee het merk de lucratieve SUV-markt betreedt. De Polestar 4 wordt naar verwachting in 2023 gelanceerd terwijl de Polestar 5 ook in een vergevorderd stadium van ontwikkeling is naar verwachting in 2024 wordt gelanceerd. Een prototype van dit model maakt zijn opwachting tijdens het 2022 Goodwood Festival of Speed, dat wordt gehouden van 23 tot 26 juni.

Recordhoogte

Mike Whittington, Head of Global Sales bij Polestar, zegt: “Onze order intake is op recordhoogte en vertegenwoordigt momenteel een jaarlijkse run rate van meer dan 75.000 exemplaren, waardoor we in een sterke positie verkeren als de productie normaliseert. Met zowel de Polestar 3 als de Polestar 4 in het verschiet, zijn we bovendien klaar om een leidende rol te spelen in de elektrificatie van lucratieve en grote premium SUV-segmenten. Met een voor deze twee EV’s geplande productiecapaciteit van meer dan 160.000 exemplaren per jaar in 2025, krijgen we de mogelijkheid om snel op te schalen en nieuwe klanten aan ons merk te binden.”

Lees ook:
Polestar stelt verwachtingen bij vanwege lockdowns in China