Het aan de Amerikaanse beurs genoteerde Cazoo, dat sinds vorig jaar ook actief is in Duitsland, Frankrijk en Spanje, maakt nog maar 270 euro winst per verkochte auto. Daarmee is de marge gedaald van 4,6 procent vorig jaar naar net een half procent nu. Dankzij de groei van het aantal verkochte auto’s nam de omzet wel met 150 procent toe naar bijna 750 miljoen euro.

Cazoo, dat zich ten doel stelt de markt voor tweedehands auto’s ‘op te schudden’, kondigde in juni aan 750 banen te schrappen. Ook werd het pas vorig jaar aangekochte Duitse bedrijf voor auto abonnementen Cluno stop gezet. Eigenaar/CEO Alex Chesterman is nu echter wel tevreden over de resultaten: “Ik ben erg trots op wat we tot nu toe hebben bereikt dit jaar. Ons marktaandeel is flink opgevoerd, ondanks de economische teruggang, en de consument begint steeds meer om te zwaaien naar het online kopen van een auto. Met het oog op de moeilijke financiële situatie blijven we zwaar focussen op kostenbesparingen en het terugdringen van de behoefte aan meer middelen.”

Lees ook:

‘Cazoo voert klantenstop in bij Duitse abo-dochter Cluno’