Volvo Cars zag de verkopen in juli weer 21,5 procent dalen vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. In totaal werden er 44.664 auto’s verkocht, ruim 12.000 minder dan in juli 2021.

De afzet van de elektrische Recharge-modellen liep met 34 procent terug naar 9.596 exemplaren. Vol-elektrische auto’s namen er daarvan 1.583 voor hun rekening, een aandeel van 3,5 procent in de totale verkopen. Die Recharge-modellen zijn dan ook vooral getroffen door de problemen met chips en andere onderdelen vanwege de corona lockdowns in China. Volvo Cars verwacht daar dit lopende kwartaal nog weinig verbetering in.

In Europa verkocht Volvo afgelopen maand 15.893 auto’s, een daling met ruim 29 procent. In China was echter sprake van enig herstel met een groei van 6,4 procent naar 15.487 exemplaren. Op de Amerikaanse markt incasseerde Volvo een verkoopdaling met ruim 40 procent naar net 6.868 auto’s.

Lees ook:

Duurdere auto’s en Polestar drijven winst Volvo op 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding