Het operationele verlies liep op van 365 miljoen naar 885 miljoen dollar. Dat is voor een flink deel te wijten aan de beursnotering die ruim 372 miljoen dollar heeft gekost. Bovendien was Polestar door de snelle commerciële expansie en entree in veel landen aan verkoop-, algemene en administratieve kosten 449 miljoen dollar kwijt, dat is 160 miljoen dollar meer dan in de eerste zes maanden van 2021, zo blijkt uit het halfjaarbericht. Polestar is inmiddels aanwezig in 25 landen terwijl dat er begin dit jaar nog 19 waren. Het aantal verkooppunten is toegenomen van 103 naar 125, het aantal servicepunten van 811 naar 934.

Thomas Ingenlath, Polestar CEO: “We hebben in de eerste helft van 2022 belangrijke vooruitgang geboekt met de verdubbeling van omzet en volume en een succesvolle notering aan de Nasdaq beurs in New York. Daarnaast hebben we een sterk momentum vastgehouden bij het aantal binnenkomende orders. We verwachten dit jaar 50 duizend auto’s aan onze klanten af te kunnen leveren waarmee we ons verkoopdoel voor 2022 halen.”

Lees ook:

‘Citroen en Polestar begraven Franse strijdbijl’