GM-baas Wagoner: sluiten van Saab niet uitgesloten

Het eigenzinnige Zweedse automerk Saab heeft bepaald geen zekere toekomst. Moeder GM moet er snel vanaf en als dat niet lukt, zal Saab misschien wel ophouden te bestaan.

GM-baas Rick Wagoner heeft ervoor gewaarschuwd dat Saab weleens zou kunnen ophouden te bestaan als er geen koper wordt gevonden. Volgens Wagoner liggen voor Saab alle opties op tafel. "Er is wel interesse van kopers maar we moeten zo snel mogelijk tot een oplossing komen." Volgens vice-president Bob Lutz is Saab een luxe ‘die GM zich niet langer kan veroorloven’. Een beslissing over Saab kan onderdeel uitmaken van het herstructureringsplan van GM dat voor 31 maart moet worden gepresenteerd aan de Amerikaanse overheid. Als de Amerikaanse autofabrikant de regering in dat plan niet kan overtuigen dat het levensbaarheid is voor de toekomst, riskeert GM miljarden aan steun te verliezen. Zonder die steun zal GM zeker in faillissement geraken. (bron: The Sun, Autowired)

Zie ook: Chapter 11 kan nog steeds nodig zijn voor GM 

  

GM-baas Wagoner: sluiten van Saab niet uitgesloten - Automobielmanagement.nl

GM-baas Wagoner: sluiten van Saab niet uitgesloten

Het eigenzinnige Zweedse automerk Saab heeft bepaald geen zekere toekomst. Moeder GM moet er snel vanaf en als dat niet lukt, zal Saab misschien wel ophouden te bestaan.

GM-baas Rick Wagoner heeft ervoor gewaarschuwd dat Saab weleens zou kunnen ophouden te bestaan als er geen koper wordt gevonden. Volgens Wagoner liggen voor Saab alle opties op tafel. "Er is wel interesse van kopers maar we moeten zo snel mogelijk tot een oplossing komen." Volgens vice-president Bob Lutz is Saab een luxe ‘die GM zich niet langer kan veroorloven’. Een beslissing over Saab kan onderdeel uitmaken van het herstructureringsplan van GM dat voor 31 maart moet worden gepresenteerd aan de Amerikaanse overheid. Als de Amerikaanse autofabrikant de regering in dat plan niet kan overtuigen dat het levensbaarheid is voor de toekomst, riskeert GM miljarden aan steun te verliezen. Zonder die steun zal GM zeker in faillissement geraken. (bron: The Sun, Autowired)

Zie ook: Chapter 11 kan nog steeds nodig zijn voor GM