Equipment Group Holland: ‘Niet afwachten, maar investeren in ADAS-kalibratie’

brand story

Steeds meer auto’s zijn voorzien van rijhulpsystemen. Dit dwingt universele schadeherstellers in sneltreinvaart tot een cruciale keuze: aanhaken of afhaken? Begeleid door Equipment Groep Holland is Schadenet Knopper in Hilversum de uitdaging met succes aangegaan.

Door één van de schadeherstellers wordt live de kers op de taart geplaatst: een Seat krijgt een nieuw glimmend logo op de vers gespoten motorkap. Een paar meter verderop is een collega een achterscherm in vorm aan het brengen na een zijschade. Ondertussen loopt één van de spuiters voorbij op weg naar zijn volgende spuitgang.

Rijhulpsystemen

Op deze woensdagochtend lijkt het business as usual bij Schadenet Knopper, maar niets is minder waar. Sinds kort beschikt de universele schadehersteller over een Mahle TechPro Digital ADAS om aan rijhulpsystemen te kunnen werken. Met dit high tech systeem kunnen camera-, radar-, laser- en ultrasone sensoren voor onder meer rijstrookherkenning, adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning, autonoom remmen en dode hoekwaarschuwing worden gekalibreerd. “Vroeger kregen we een keer in de drie weken een auto in werkplaats met geavanceerde rijhulpsystemen, nu is dat drie per week”, vertelt Jordy Knopper, terwijl hij de beschermhoes van de imposante meetmonitor haalt. Jordy is de vierde generatie Knopper die is ingestroomd in het familiebedrijf. Zijn overgroot opa startte het bedrijf in 1939; inmiddels voert de HTS’er autotechniek de directie met zijn vader en oom.

Kalibratie en uitlijnen

Daarom besloten ze in Hilversum te investeren in een high tech kalibratiesysteem en high tech uitlijnsysteem. “Het Mahle-systeem is de volgende stap in diagnose en kalibratie. Door de intuïtieve interface werkt het systeem heel logisch.” In combinatie met de EGH 2.0WIFI/BLUETOOTH uitlijnapparatuur houdt Schadenet Knopper nu alle werkzaamheden in eigen huis. “Dit geeft ons maximale controle over de kwaliteit en de efficiency. Voor ons was wel of niet investeren eigenlijk geen keuze. Al ruim 80 jaar onderscheiden we ons met schadeherstel waarbij kwaliteit en veiligheid voorop staat. Daarbij hoort absoluut dat je in je eigen werkplaats ADAS-systemen aankunt.” Ook omdat Autoschadebedrijf Knopper Zonen werkt voor de grote verzekeraars, bekende dealerpartijen en dito leasemaatschappijen. “We krijgen hier veel jonge auto’s; modellen die net uit de showroom zijn gereden. Mét ADAS-technologie aan boord.”

In eigen huis

Samen met Equipment Group Holland (EGH) werd enkele maanden geleden een traject gestart om deze werkzaamheden en kennis in eigen huis te houden. Zo kreeg de al langer lopende samenwerking een nieuwe dimensie, want EGH leverde in Hilversum bijvoorbeeld ook al een Celette richtbank met Cameleon systeem inclusief training en support. Ook de aanstaande harde scheiding vergemakkelijkte de keuze voor Schadenet Knopper. Autofabrikanten en de herstelnormeringen stellen steeds strengere eisen aan reparateurs wat betreft kwaliteit van herstel én monitoring hiervan. “Van schadeherstellers wordt steeds meer eigen verantwoordelijkheid gevraagd. Aan een initiatief als Autotech Alliantie – waarbij wij ook betrokken zijn – en de aanstaande Plusnorm zie je hoe actueel dit onderwerp is,” vertelt Jordy Knopper.

Innoveren

Tel erbij op dat nieuw gelanceerde auto’s vanaf dit jaar verplicht moeten zijn voorzien van ADAS-systemen en het landschap is geschetst: wie mee wil blijven doen in de branche zal moeten innoveren. “Voordat je een vinkje kunt zetten in het dossier wil je zeker weten dat uitlijning, inleren en kalibreren volgens de voorschriften is gebeurd. Met ons nieuwe Mahle -systeem kunnen we de kwaliteit in eigen huis waarborgen.” Schadenet Knopper is al zeker drie jaar onderweg om te investeren in moderne equipment en bijbehorende kennis. “Als je nu nog moet starten, dan begin je met een flinke achterstand.” De vooruitziende blik heeft ervoor gezorgd dat Knopper nu al werkt op het niveau van de aanstaande Plusnormering. Een proces waarbij Equipment Group Holland ook een actieve stimulerende rol heeft gespeeld. “We hebben uitermate prettig samengewerkt bij de implementatie. Niet alleen bij de installatie, maar ook bij de bijbehorende trainingen en onze eigen wensen wat betreft de instellingen,” besluit Jordy Knopper.

Equipment Group Holland: totaalleverancier met passie voor universele schadehersteller

Sinds de jaren ’90 worden steeds strengere eisen gesteld aan de gebruikte equipment bij herstellen van autoschade. Equipment Group Holland helpt schadeherstelbedrijven om te investeren in de juiste apparatuur. “We begeleiden onze klanten op drie niveaus: kennis, kunde en equipment,” vertelt Philip van Houwelingen, directeur van Equipment Group Holland (EGH). “Dit alles om het autoschadebedrijf in staat te stellen om op fabrikantenniveau te kunnen en mogen repareren.”

EGH heeft zich met de jaren ontwikkeld tot een totaalleverancier. Feeling met de markt is hierbij zeer belangrijk benadrukt Philip van Houwelingen. “Door de wisselwerking met equipmentfabrikanten, de branche-organisaties en onze ervaringen in de praktijk, weten we wat nodig is om OEM-proof te kunnen herstellen.”

De missie van de specialist is om te zorgen dat universeel schadeherstellers klaar zijn om alle merken te mogen en kunnen repareren. EGH kiest bij het begeleiden van investeringen veelal de rol van adviseur. “Als de equipment er staat is het ook belangrijk dat de kennis en vaardigheden binnen het bedrijf aanwezig zijn om de nieuwe investering optimaal te gebruiken. Het project met Schadenet Knopper is hiervan het perfecte voorbeeld.”

Equipment Group Holland: ‘Niet afwachten, maar investeren in ADAS-kalibratie’ - Automobielmanagement.nl

Equipment Group Holland: ‘Niet afwachten, maar investeren in ADAS-kalibratie’

brand story

Steeds meer auto’s zijn voorzien van rijhulpsystemen. Dit dwingt universele schadeherstellers in sneltreinvaart tot een cruciale keuze: aanhaken of afhaken? Begeleid door Equipment Groep Holland is Schadenet Knopper in Hilversum de uitdaging met succes aangegaan.

Door één van de schadeherstellers wordt live de kers op de taart geplaatst: een Seat krijgt een nieuw glimmend logo op de vers gespoten motorkap. Een paar meter verderop is een collega een achterscherm in vorm aan het brengen na een zijschade. Ondertussen loopt één van de spuiters voorbij op weg naar zijn volgende spuitgang.

Rijhulpsystemen

Op deze woensdagochtend lijkt het business as usual bij Schadenet Knopper, maar niets is minder waar. Sinds kort beschikt de universele schadehersteller over een Mahle TechPro Digital ADAS om aan rijhulpsystemen te kunnen werken. Met dit high tech systeem kunnen camera-, radar-, laser- en ultrasone sensoren voor onder meer rijstrookherkenning, adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning, autonoom remmen en dode hoekwaarschuwing worden gekalibreerd. “Vroeger kregen we een keer in de drie weken een auto in werkplaats met geavanceerde rijhulpsystemen, nu is dat drie per week”, vertelt Jordy Knopper, terwijl hij de beschermhoes van de imposante meetmonitor haalt. Jordy is de vierde generatie Knopper die is ingestroomd in het familiebedrijf. Zijn overgroot opa startte het bedrijf in 1939; inmiddels voert de HTS’er autotechniek de directie met zijn vader en oom.

Kalibratie en uitlijnen

Daarom besloten ze in Hilversum te investeren in een high tech kalibratiesysteem en high tech uitlijnsysteem. “Het Mahle-systeem is de volgende stap in diagnose en kalibratie. Door de intuïtieve interface werkt het systeem heel logisch.” In combinatie met de EGH 2.0WIFI/BLUETOOTH uitlijnapparatuur houdt Schadenet Knopper nu alle werkzaamheden in eigen huis. “Dit geeft ons maximale controle over de kwaliteit en de efficiency. Voor ons was wel of niet investeren eigenlijk geen keuze. Al ruim 80 jaar onderscheiden we ons met schadeherstel waarbij kwaliteit en veiligheid voorop staat. Daarbij hoort absoluut dat je in je eigen werkplaats ADAS-systemen aankunt.” Ook omdat Autoschadebedrijf Knopper Zonen werkt voor de grote verzekeraars, bekende dealerpartijen en dito leasemaatschappijen. “We krijgen hier veel jonge auto’s; modellen die net uit de showroom zijn gereden. Mét ADAS-technologie aan boord.”

In eigen huis

Samen met Equipment Group Holland (EGH) werd enkele maanden geleden een traject gestart om deze werkzaamheden en kennis in eigen huis te houden. Zo kreeg de al langer lopende samenwerking een nieuwe dimensie, want EGH leverde in Hilversum bijvoorbeeld ook al een Celette richtbank met Cameleon systeem inclusief training en support. Ook de aanstaande harde scheiding vergemakkelijkte de keuze voor Schadenet Knopper. Autofabrikanten en de herstelnormeringen stellen steeds strengere eisen aan reparateurs wat betreft kwaliteit van herstel én monitoring hiervan. “Van schadeherstellers wordt steeds meer eigen verantwoordelijkheid gevraagd. Aan een initiatief als Autotech Alliantie – waarbij wij ook betrokken zijn – en de aanstaande Plusnorm zie je hoe actueel dit onderwerp is,” vertelt Jordy Knopper.

Innoveren

Tel erbij op dat nieuw gelanceerde auto’s vanaf dit jaar verplicht moeten zijn voorzien van ADAS-systemen en het landschap is geschetst: wie mee wil blijven doen in de branche zal moeten innoveren. “Voordat je een vinkje kunt zetten in het dossier wil je zeker weten dat uitlijning, inleren en kalibreren volgens de voorschriften is gebeurd. Met ons nieuwe Mahle -systeem kunnen we de kwaliteit in eigen huis waarborgen.” Schadenet Knopper is al zeker drie jaar onderweg om te investeren in moderne equipment en bijbehorende kennis. “Als je nu nog moet starten, dan begin je met een flinke achterstand.” De vooruitziende blik heeft ervoor gezorgd dat Knopper nu al werkt op het niveau van de aanstaande Plusnormering. Een proces waarbij Equipment Group Holland ook een actieve stimulerende rol heeft gespeeld. “We hebben uitermate prettig samengewerkt bij de implementatie. Niet alleen bij de installatie, maar ook bij de bijbehorende trainingen en onze eigen wensen wat betreft de instellingen,” besluit Jordy Knopper.

Equipment Group Holland: totaalleverancier met passie voor universele schadehersteller

Sinds de jaren ’90 worden steeds strengere eisen gesteld aan de gebruikte equipment bij herstellen van autoschade. Equipment Group Holland helpt schadeherstelbedrijven om te investeren in de juiste apparatuur. “We begeleiden onze klanten op drie niveaus: kennis, kunde en equipment,” vertelt Philip van Houwelingen, directeur van Equipment Group Holland (EGH). “Dit alles om het autoschadebedrijf in staat te stellen om op fabrikantenniveau te kunnen en mogen repareren.”

EGH heeft zich met de jaren ontwikkeld tot een totaalleverancier. Feeling met de markt is hierbij zeer belangrijk benadrukt Philip van Houwelingen. “Door de wisselwerking met equipmentfabrikanten, de branche-organisaties en onze ervaringen in de praktijk, weten we wat nodig is om OEM-proof te kunnen herstellen.”

De missie van de specialist is om te zorgen dat universeel schadeherstellers klaar zijn om alle merken te mogen en kunnen repareren. EGH kiest bij het begeleiden van investeringen veelal de rol van adviseur. “Als de equipment er staat is het ook belangrijk dat de kennis en vaardigheden binnen het bedrijf aanwezig zijn om de nieuwe investering optimaal te gebruiken. Het project met Schadenet Knopper is hiervan het perfecte voorbeeld.”