Hoogste restwaarde voor Volkswagen up!

Autotelex heeft haar jaarlijkse restwaarde percentages weer gepubliceerd. Tussen de grootste top en flop ligt bijna dertig procent verschil in restwaarde na drie jaar. Onthullend en ontnuchterend.

De VW up! voert in ieder geval de toppers aan. In de afdeling Flop is die eer weggeglegd voor de Chrysler/Lancia Grand Voyager.

 

Top 15 – Restwaarde Toppers

1 – Volkswagen up! (69,4%)

2 – Skoda Citigo/SEAT Mii (69,2%)

3 – Kia Picanto (69,1%)

4 – Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (68,9%)

5 – MINI (hatchback) (67,3%)

6 – Fiat 500 (67,0%)

7 – Citroën DS3 (65,1%)

8 – Ford Ka (64,2%)

9 – Nissan Juke (64,0%)

10 – Volkswagen Polo (63,8%)

11 – Honda Jazz (63,7%)

12 – Skoda Yeti (63,2%)

13 – Toyota Yaris (63,1%)

14 – Mazda CX-5 (62,9%)

15 – Audi Q3 (62,7%)

 

Top 15- Restwaarde Floppers

1 – Chrysler Grand Voyager (41,0%)

2 – Peugeot 4007 (42,1%)

3 – Citroën C-Crosser (42,2%)

4 – Jeep Compass (43,2%)

5 – Chevrolet Cruze (43,3%)

6 – Saab 9-5 (44,0%)

7 – Chrysler 300C (44,6%)

8 – Chevrolet Epica (44,9%)

9 – Land Rover Discovery (45,3%)

10 – Mercedes R-Klasse (45,7%)

11 – Jeep Grand Cherokee (46,0%)

12 – Renault (Grand) Espace (46,9%)

13 – Dodge Journey (47,3%)

14 – Peugeot 607 (47,7%)

15 – Jaguar XJ  (49,9%)

 

Restwaarde percentages zijn gebaseerd op de Autotelex Verkoopwaarde; brandstof benzine, leeftijd van 36 maanden en een gemiddelde KM-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Daar waar de leeftijd van 36 maanden nog niet is bereikt ten opzichte van de datum introductie is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting.

Reacties

Dat VW-Up en vergelijkbare hoogwaardige kleinere auto’s prima restwaarden (zullen) hebben is niet te weerspreken, maar de gegevens die Autotelex verspreidt zijn (verwachte) “verkoop vraagprijzen” en dat is wel wat anders dan “Restwaarde”. Onder Restwaarde wordt verstaan de verwachte opbrengst na x jaren gebruik, nuttig en nodig om de kosten van waardedaling te kunnen inschatten. Wat autotelex aangeeft als restwaarde percentage voor de “floppers” zijn in de praktijk waarden waar elke handelaar zijn hele voorraad aan 300C, Saab 9-5, Peugeot 607 en Grand Voyager’s meteen voor leveren.
Het waardegegeven van Autotelex is overigens ook niet echt bruikbaar als er niet bij genoemd wordt welke km stand hoort bij de verschillende percentages. Kortom leuk verhaal, maar inhoudelijk onbruikbaar.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Hoogste restwaarde voor Volkswagen up! - Automobielmanagement.nl

Hoogste restwaarde voor Volkswagen up!

Autotelex heeft haar jaarlijkse restwaarde percentages weer gepubliceerd. Tussen de grootste top en flop ligt bijna dertig procent verschil in restwaarde na drie jaar. Onthullend en ontnuchterend.

De VW up! voert in ieder geval de toppers aan. In de afdeling Flop is die eer weggeglegd voor de Chrysler/Lancia Grand Voyager.

 

Top 15 – Restwaarde Toppers

1 – Volkswagen up! (69,4%)

2 – Skoda Citigo/SEAT Mii (69,2%)

3 – Kia Picanto (69,1%)

4 – Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (68,9%)

5 – MINI (hatchback) (67,3%)

6 – Fiat 500 (67,0%)

7 – Citroën DS3 (65,1%)

8 – Ford Ka (64,2%)

9 – Nissan Juke (64,0%)

10 – Volkswagen Polo (63,8%)

11 – Honda Jazz (63,7%)

12 – Skoda Yeti (63,2%)

13 – Toyota Yaris (63,1%)

14 – Mazda CX-5 (62,9%)

15 – Audi Q3 (62,7%)

 

Top 15- Restwaarde Floppers

1 – Chrysler Grand Voyager (41,0%)

2 – Peugeot 4007 (42,1%)

3 – Citroën C-Crosser (42,2%)

4 – Jeep Compass (43,2%)

5 – Chevrolet Cruze (43,3%)

6 – Saab 9-5 (44,0%)

7 – Chrysler 300C (44,6%)

8 – Chevrolet Epica (44,9%)

9 – Land Rover Discovery (45,3%)

10 – Mercedes R-Klasse (45,7%)

11 – Jeep Grand Cherokee (46,0%)

12 – Renault (Grand) Espace (46,9%)

13 – Dodge Journey (47,3%)

14 – Peugeot 607 (47,7%)

15 – Jaguar XJ  (49,9%)

 

Restwaarde percentages zijn gebaseerd op de Autotelex Verkoopwaarde; brandstof benzine, leeftijd van 36 maanden en een gemiddelde KM-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Daar waar de leeftijd van 36 maanden nog niet is bereikt ten opzichte van de datum introductie is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting.

Reacties

Dat VW-Up en vergelijkbare hoogwaardige kleinere auto’s prima restwaarden (zullen) hebben is niet te weerspreken, maar de gegevens die Autotelex verspreidt zijn (verwachte) “verkoop vraagprijzen” en dat is wel wat anders dan “Restwaarde”. Onder Restwaarde wordt verstaan de verwachte opbrengst na x jaren gebruik, nuttig en nodig om de kosten van waardedaling te kunnen inschatten. Wat autotelex aangeeft als restwaarde percentage voor de “floppers” zijn in de praktijk waarden waar elke handelaar zijn hele voorraad aan 300C, Saab 9-5, Peugeot 607 en Grand Voyager’s meteen voor leveren.
Het waardegegeven van Autotelex is overigens ook niet echt bruikbaar als er niet bij genoemd wordt welke km stand hoort bij de verschillende percentages. Kortom leuk verhaal, maar inhoudelijk onbruikbaar.

Geplaatst door: Roel Hindriks op