Fiat 500-actie: ruim 1000 orders LeasePlan/MediaMarkt

De Fiat 500-actie van LeasePlan en MediaMarkt heeft in vijf dagen tijd 1.170 ondertekende privé-leasecontracten opgeleverd.

Hoewel autoleasing voor particulieren al langer bestaat, is het de eerste keer dat het concept wordt aangeboden in samenwerking met een grote retailketen. LeasePlan is positief verrast door het eindresultaat, maar had vooraf geen concrete doelstelling geformuleerd, zegt woordvoerster Nicole Hagen. "Als je komt met een nieuw type actie heb je nu eenmaal geen benchmark. Het lijkt er gezien de aantallen wel op dat mensen snel kunnen beslissen, wanneer je voorziet in een latente behoefte."

Over de vraag of LeasePlan met een vervolg komt, bestaat nog geen duidelijkheid. "Het gaat ons primair om tevreden klanten, niet per se om de grote aantallen. Belangrijker is dat de ervaringen die de komende maanden gaan ontstaan ons een beter beeld geven van hoe particulieren het product private lease in de praktijk ervaren."

MediaMarkt maakte door middel van folders en op televisie reclame voor de Gekkenhuis-actie, die vorige week woensdag begon en gisteren om 20.00 uur eindigde. Voor een vanafprijs van 199 euro per maand (36 maanden/10.000 km per jaar) konden particulieren een Fiat 500 Twinair 60 Pop met airco (14.495 euro nieuwwaarde) leasen. Het maandbedrag is inclusief onder meer reparatie en onderhoud, haal- en brengservice, motorrijtuigenbelasting, vervanging van banden en een allrisk verzekering (eigen risico 300 euro). Men kon ook kiezen voor een kortere looptijd of meer kilometers. De actie trok vanaf het begin de nodige belangstelling van consumenten. Het eerste uur was goed voor zeventig orders. Om het risico van annulering te beperken, werd een check gedaan van kredietwaardigheid en het bezit van een rijbewijs (minstens drie jaar).

De actie werd georganiseerd door Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy. "Als je in staat bent om de grootste en meest ondernemende retailorganisatie te koppelen aan een goed georganiseerde corporate partij als LeasePlan kom je tot deze prachtige resultaten."

 

 

Reacties

Chapeau Erik-Jan. Wat een prachtig resultaat. We weten inmiddels dat je creatief en vasthoudend bent maar dit overtreft alle verwachtingen!

Geplaatst door: Richard Dirks op

Dit aanbod past blijkbaar helemaal bij deze tijd. De autorijder wil elke maand financiele zekerheid. Superactie!

Geplaatst door: Janet Verhoeven op

Top-plan Erik-Jan

Geplaatst door: Dick zuijderwijk op

Wanneer kunnen we een dergelijke actie verwachten voor de mannelijke bestuurders?

Geplaatst door: Henk Hoogesteger op

Gefeliciteerd Erik-Jan met deze geslaagde actie !

Geplaatst door: Arie Peele op

Toen ik ging kijken was de looptijd bij een dergelijk scherp maandbedrag toch echt 60 maanden…
Dat verandert de zaak..
Maar doet niets af aan t succes van deze private-lease actie ! 🙂

Geplaatst door: Peter op
Fiat 500-actie: ruim 1000 orders LeasePlan/MediaMarkt - Automobielmanagement.nl

Fiat 500-actie: ruim 1000 orders LeasePlan/MediaMarkt

De Fiat 500-actie van LeasePlan en MediaMarkt heeft in vijf dagen tijd 1.170 ondertekende privé-leasecontracten opgeleverd.

Hoewel autoleasing voor particulieren al langer bestaat, is het de eerste keer dat het concept wordt aangeboden in samenwerking met een grote retailketen. LeasePlan is positief verrast door het eindresultaat, maar had vooraf geen concrete doelstelling geformuleerd, zegt woordvoerster Nicole Hagen. "Als je komt met een nieuw type actie heb je nu eenmaal geen benchmark. Het lijkt er gezien de aantallen wel op dat mensen snel kunnen beslissen, wanneer je voorziet in een latente behoefte."

Over de vraag of LeasePlan met een vervolg komt, bestaat nog geen duidelijkheid. "Het gaat ons primair om tevreden klanten, niet per se om de grote aantallen. Belangrijker is dat de ervaringen die de komende maanden gaan ontstaan ons een beter beeld geven van hoe particulieren het product private lease in de praktijk ervaren."

MediaMarkt maakte door middel van folders en op televisie reclame voor de Gekkenhuis-actie, die vorige week woensdag begon en gisteren om 20.00 uur eindigde. Voor een vanafprijs van 199 euro per maand (36 maanden/10.000 km per jaar) konden particulieren een Fiat 500 Twinair 60 Pop met airco (14.495 euro nieuwwaarde) leasen. Het maandbedrag is inclusief onder meer reparatie en onderhoud, haal- en brengservice, motorrijtuigenbelasting, vervanging van banden en een allrisk verzekering (eigen risico 300 euro). Men kon ook kiezen voor een kortere looptijd of meer kilometers. De actie trok vanaf het begin de nodige belangstelling van consumenten. Het eerste uur was goed voor zeventig orders. Om het risico van annulering te beperken, werd een check gedaan van kredietwaardigheid en het bezit van een rijbewijs (minstens drie jaar).

De actie werd georganiseerd door Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy. "Als je in staat bent om de grootste en meest ondernemende retailorganisatie te koppelen aan een goed georganiseerde corporate partij als LeasePlan kom je tot deze prachtige resultaten."

 

 

Reacties

Chapeau Erik-Jan. Wat een prachtig resultaat. We weten inmiddels dat je creatief en vasthoudend bent maar dit overtreft alle verwachtingen!

Geplaatst door: Richard Dirks op

Dit aanbod past blijkbaar helemaal bij deze tijd. De autorijder wil elke maand financiele zekerheid. Superactie!

Geplaatst door: Janet Verhoeven op

Top-plan Erik-Jan

Geplaatst door: Dick zuijderwijk op

Wanneer kunnen we een dergelijke actie verwachten voor de mannelijke bestuurders?

Geplaatst door: Henk Hoogesteger op

Gefeliciteerd Erik-Jan met deze geslaagde actie !

Geplaatst door: Arie Peele op

Toen ik ging kijken was de looptijd bij een dergelijk scherp maandbedrag toch echt 60 maanden…
Dat verandert de zaak..
Maar doet niets af aan t succes van deze private-lease actie ! 🙂

Geplaatst door: Peter op