Seat op twee
Het onderzoek werd uitgevoerd onder ruim 1.000 automobilisten. Hiervan bleek elke Audi bestuurder jaarlijks minstens één boete te krijgen voor te hard rijden. Daarnaast blijken zij ook relatief vaak een bon te krijgen voor door het rood rijden en fout parkeren.
Ook Seat rijders krijgen vaak een boete, met meer dan 10 boetes per jaar voor 4 procent van de Seat-bestuurders.
Minste voor Kia
De minste boetes gaan naar bestuurders van een Kia. Wel staan Kia-rijders in de top-3 van automobilisten die betrapt worden op het rijden met te veel alcohol. Ook rijders van Seats en Citroëns worden hier vaak voor bekeurd.
Mercedes-bestuurders blijken het minst vaak een boete te krijgen voor door het rood rijden. Opel-rijders worden het minst vaak betrapt op een snelheidsovertreding.
Bron: Autoschadeportaal
Ik wordt elke dag continu ingehaald door Audi-rijders in leasebakken die zich geen moer aantrekken van snelheidslimieten op 100 km stukken en al bumperend achter je zitten. Het gros van deze Audi-rijders rijdt asociaal, reden om nooit een Audi te kopen.
Van Zanten ben het helemaal met eens
Volledig met Van Zanten eens. Maak t dagelijks mee. Evenals Met Prius, Golf & V40 rijders
Ik zou graag weten hoe het zit met bekeuringen voor verlichting. Sinds de invoering van daglicht valt het me op dat deze berijders veel te laat (slecht weer, invallende donkerte) hun normale verlichten ontsteken. Eerdere genoemde KIA’s hebben nogal een late timing voor normale verlichting in vergelijk met bv een Volvo. Geen normale verlichting betekent ook geen achterlichten bij de meeste auto’s. Ben zeer benieuwd naar reacties!
Tsja, autorijden stomp af, zeker in NL. En als je een baam hebt waarin je veel km’s maakt, en denkt dat je wat bent in een audi….
Tsja,die Audi rijders moeten hun target halen anders moeten ze terug naar een VW en dat wil je als ambitieuze manager niet meemaken.