Overstappen op een elektrische bestelauto wordt steeds meer noodzakelijk nu per 1 januari 2024 de BPM-vrijstelling vervalt en ook steeds meer gemeenten een zero-emissiezone invoeren. Toch is van de bestelauto’s in Nederland nog maar 1,1 procent uitstootvrij, tegen ruim 5 procent bij de personenauto’s.

‘’Veel ondernemers zijn wel bekend met de invoering van zero-emissiezones, maar handelen er nog niet naar. Ze ervaren overstappen op elektrisch nog als een veel grotere stap dan enkel de dealer bellen en een nieuwe bus bestellen. Medewerkers hebben vaak geen boodschap aan bijtelling, en het opladen op de zaak of in de straat is vergeleken met een elektrische personenauto vaak een grotere uitdaging,’’ stelt samensteller Joeri van Dam.

Belangrijke aspecten

De makers van ‘Alle Elektrische Auto’s’ komen deze ondernemers tegemoet: de reeks wordt aangevuld met een versie exclusief over bestelauto’s. In ‘Alle Elektrische Bestelauto’s’ bespreken de samenstellers behalve alle specificaties en testoordelen ook andere belangrijke aspecten als: de fiscus, oplaadmogelijkheden op kantoor en onderweg, maar ook waar je op moet letten ná de aanschaf van je elektrische bestelauto. Denk aan de verschillen in actieradius in de zomer en de winter, en hoe je met een EV dient te rijden. Het EV Jaarboek Bestelauto-editie kost 22,50 euro is vanaf nu te bestellen via evjaarboek.nl of de boekhandel.

Lees ook:

Deze auto’s zijn genomineerd voor de titel Zakenauto van het Jaar 2023 – deel 1 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Bekijk de aanbieding