iPhone of Android bepaalt straks welke auto je kiest

De persoonlijke voorkeur voor een iPhone of een Android smartphone bepaalt straks zeker voor een deel welke auto iemand gaat kiezen. Dat komt omdat auto’s steeds meer verbonden worden met mobiele ‘devices’ waardoor smartphones en tablets als het ware geïntegreerd worden in de auto zelf.

Dat stelt Glass’s, uitgever van een bekende catalogus voor autoprijzen. Volgens Rupert Pontin van Glass’s geldt vooral voor jongeren de smartphone straks als leidraad voor de keus van de auto. "Smartphone en tablet zijn bij hen al geïntegreerd in hun leven en dat willen ze tot in de auto kunnen voortzetten." Pontin denkt dat dat er ook toe kan leiden dat bepaalde merken de strijd verliezen omdat ze geen of te weinig connectiviteit in de auto bieden. "Veel fabrikanten werken al aan systemen waarbij de functies van de smartphone onderdeel uitmaken van het display. Deze systemen zullen alleen maar belangrijker worden. Sommige autobedrijven hebben al een partner gezocht, waarbij het natuurlijk meestal gaat om Apple of Google. Het probleem is alleen dat die systemen niet compatible zijn. De autofabrikanten staan dus voor een moeilijke keus die voor een deel hun toekomstige positie op de markt kan bepalen."  

iPhone of Android bepaalt straks welke auto je kiest - Automobielmanagement.nl

iPhone of Android bepaalt straks welke auto je kiest

De persoonlijke voorkeur voor een iPhone of een Android smartphone bepaalt straks zeker voor een deel welke auto iemand gaat kiezen. Dat komt omdat auto’s steeds meer verbonden worden met mobiele ‘devices’ waardoor smartphones en tablets als het ware geïntegreerd worden in de auto zelf.

Dat stelt Glass’s, uitgever van een bekende catalogus voor autoprijzen. Volgens Rupert Pontin van Glass’s geldt vooral voor jongeren de smartphone straks als leidraad voor de keus van de auto. "Smartphone en tablet zijn bij hen al geïntegreerd in hun leven en dat willen ze tot in de auto kunnen voortzetten." Pontin denkt dat dat er ook toe kan leiden dat bepaalde merken de strijd verliezen omdat ze geen of te weinig connectiviteit in de auto bieden. "Veel fabrikanten werken al aan systemen waarbij de functies van de smartphone onderdeel uitmaken van het display. Deze systemen zullen alleen maar belangrijker worden. Sommige autobedrijven hebben al een partner gezocht, waarbij het natuurlijk meestal gaat om Apple of Google. Het probleem is alleen dat die systemen niet compatible zijn. De autofabrikanten staan dus voor een moeilijke keus die voor een deel hun toekomstige positie op de markt kan bepalen."