De auto’s die deelnemen aan het Internationale concours zullen een mooier podium krijgen op de Basse-court en de ganzevoet voor het Paleis. Het Nationale Concours verhuist naar de punt van het gras aan de paleiskant en de deelnemers aan de sprint staan opgesteld voor de sponsor van de sprint, Vredestein. Kortom alles wordt uit de kast getrokken om van de 12de editie een nog groter spektakel te maken dan het al is, met als centraal middelpunt "Paleis Het Loo".

Niet nieuw maar wel succesvol en dus weer terug zullen de diverse merk- of themagebonden displays op het concoursterrein zijn. Dit jaar zijn dat 60 jaar Dino, Renault en de historische autosport, passie voor nostalgie & historie bij de 60-jarige PAC en Alpine dat het conceptmodel Vision toont.

Daarnaast is het ‘Internationale Concours d’élégance Paleis Het Loo’ natuurlijk de basis van het weekend. Zo’n 60 top klassiekers uit binnen en buitenland strijden om de titel ‘’Best of Show 2016”. Geselecteerde inschrijvingen worden ingedeeld in diverse klassen en door een internationale jury beoordeeld op elegantie, originaliteit, restauratie en presentatie. 

60 jaar Dino

Als eerbetoon aan het 60 jaar geleden overlijden van Dino Ferrari (zoon van de bekende Enzo Ferrari) op 24 jarige leeftijd aan een spierziekte, is het thema Dino dit jaar een wezenlijk onderdeel van het 12e Concours d’Elegance Paleis Het Loo in Apeldoorn.

Renault presenteert historische autosport

Ook dit jaar speelt Renault een hoofdrol op het exclusieve Concours d’Élégance Paleis Het Loo. Deze keer legt Renault de nadruk op historische en huidige autosport auto’s en Renault Sport straatversie modellen. Op Nederlands grootste klassiekerevenement toont Renault onder meer de bijzondere Nervasport die in 1934 diverse snelheidsrecords vestigde, maar ook zet het Franse automerk de Formule 1-racer RE 30 B9 van Alain Prost uit 1982 in de schijnwerpers. Renault was destijds in de Formule 1 pionier op het gebied van turbotechniek. Deze Renault RE 30 B9 is de directe opvolger van de Renault RE 30 waarmee Alain Prost in 1981 de Nederlandse Grand Prix op Zandvoort won.

De organisatie streeft wederom naar een goede mix van unieke, exclusieve automobielen en bereikbare ontwerpen uit het verleden. Dat laatste doet men onder meer met de klassiekerparkeerplaats op het concoursterrein. Daar kunnen bezoekers met hun klassieke auto, gratis parkeren. Dat levert altijd een bonte verzameling op van leuke, mooie en bijzonders klassiekers.

Op het terrein rond het paleis zal voorts van alles te beleven zijn voor jong en oud, man en vrouw. Denk daarbij aan tal van kleine winkeltjes met lifestyle producten, modeshows, optredens van diverse artiesten en heel veel meer!


Meer informatie via de website van de organisatie
.