Robert Bosch spint garen bij elektrische fiets

De toenemende populariteit van de elektrische fiets blijkt voor de automotive ontwikkelaar en toeleverancier Robert Bosch niet onbelangrijk. Bijna alle Nederlandse fietsenfabrikanten maken gebruik van de elektrische driveline en accu van Bosch.

Op het gebied van e-bikes werk het concern Robert Bosch al samen met ruim vijftig  merken in Europa. De nieuwe generatie eBikes maakt in ons land en in Europa al deel uit van het dagelijks verkeer. Zo’n fiets is voor woon-werkverkeer op langere afstanden niet alleen een luxe, maar wordt tegenwoordig ook als trendy gezien.
De Duitse (automotive) toeleverancier had op de Chinese autosalon Auto  Shanghai vorige maand een prominente plaats ingeruimd voor een stoere elektrische mountainbike in de eigen  kleuren. Tussen de displays met technologische innovaties, kon de opvallende witrode sportfiets de bezoekers van de autotentoonstelling en met name de Chinese fietsenfabrikanten niet zijn ontgaan. Bosch heeft sinds juli 2014 een nieuwe regionale business unit in het Chinese Suzhou met technische en commerciële experts en hoopt op rugwind als het gaat om de verkoop van zijn eBike-systemen in Asia Pacific. Het Duitse concern heeft de laatste vijf jaar in China een groei van ruim twintig procent gerealiseerd met in 2014 een omzet van  24,8 miljard Chinese Yuan  (3,5 miljard euro).
Eind 2014 had Bosch 26 automotive productiefaciliteiten, twaalf technische centra en twee testbanen in China. Momenteel werken meer dan drieduizend lokale ingenieurs aan de ontwikkeling van oplossingen voor mobiliteit in China en hun inspanningen zouden vorig jaar tot 108 patentregistraties hebben geleid. (HHemmes)

 

 

 

Robert Bosch spint garen bij elektrische fiets - Automobielmanagement.nl

Robert Bosch spint garen bij elektrische fiets

De toenemende populariteit van de elektrische fiets blijkt voor de automotive ontwikkelaar en toeleverancier Robert Bosch niet onbelangrijk. Bijna alle Nederlandse fietsenfabrikanten maken gebruik van de elektrische driveline en accu van Bosch.

Op het gebied van e-bikes werk het concern Robert Bosch al samen met ruim vijftig  merken in Europa. De nieuwe generatie eBikes maakt in ons land en in Europa al deel uit van het dagelijks verkeer. Zo’n fiets is voor woon-werkverkeer op langere afstanden niet alleen een luxe, maar wordt tegenwoordig ook als trendy gezien.
De Duitse (automotive) toeleverancier had op de Chinese autosalon Auto  Shanghai vorige maand een prominente plaats ingeruimd voor een stoere elektrische mountainbike in de eigen  kleuren. Tussen de displays met technologische innovaties, kon de opvallende witrode sportfiets de bezoekers van de autotentoonstelling en met name de Chinese fietsenfabrikanten niet zijn ontgaan. Bosch heeft sinds juli 2014 een nieuwe regionale business unit in het Chinese Suzhou met technische en commerciële experts en hoopt op rugwind als het gaat om de verkoop van zijn eBike-systemen in Asia Pacific. Het Duitse concern heeft de laatste vijf jaar in China een groei van ruim twintig procent gerealiseerd met in 2014 een omzet van  24,8 miljard Chinese Yuan  (3,5 miljard euro).
Eind 2014 had Bosch 26 automotive productiefaciliteiten, twaalf technische centra en twee testbanen in China. Momenteel werken meer dan drieduizend lokale ingenieurs aan de ontwikkeling van oplossingen voor mobiliteit in China en hun inspanningen zouden vorig jaar tot 108 patentregistraties hebben geleid. (HHemmes)