Volgens gegevens van het kennisbureau Aumacon werd datatechnische gesproken afscheid genomen van tot voor kort nog veelvoorkomende merken: Chrysler (2 registraties in 2014), Daihatsu (2), Dodge (2) en), Saab (1). Enkele andere bekende merken kwamen eveneens niet verder dan een handvol verkopen in 2014, maar zullen in de toekomst nog wel geïmporteerd blijven worden: Cadillac (2 registraties in 2014), Lamborghini (4), Lotus (4), Morgan (4) en SsangYong (3). De enige autofabrikant van eigen bodem, Donkervoort, verkocht afgelopen jaar twee exemplaren op Nederlands kenteken.
2014: afscheid van vier automerken
Voor een aantal automerken was 2014 het laatste jaar in de Nederlandse verkoopstatistieken.
Chevrolet is dit jaar toch ook verdwenen…?
Dacht ook dat Chevrolet niet meer werd gevoerd in Europa en de dealers maar mooie showrooms bouwen!!!!
Helaas zijn in dit overzicht de registraties op grijs kenteken niet meegenomen, daar is SsangYong weliswaar nog steeds erg klein maar met meer dan 50 registraties toch zeker nog niet weg. Ook Dodge doet het op grijs kenteken erg goed met de Ram met meer dan 700 stuks. Volgende keer toch wat verder kijken dan de neus lang is voor zo’n stuk te schrijven heren!
Uit de context blijkt duidelijk dat het om personenauto’s gaat.